کد خبر : 2054137 | 21 تیر 1403 ساعت 12:18 | 8.7K بازدید | 24 دیدگاه

باید 30 درصد از درآمد باشگاه خرج آکادمی شود:

خسرو حیدری: یامال اهمیت فوتبال پایه را نشان داد

خسرو حیدری اعتقاد دارد که مقداری از درآمدهای باشگاه باید خرج فوتبال پایه شود.

خسرو حیدری: یامال اهمیت فوتبال پایه را نشان داد

به گزارش ورزش سه، خسرو حیدری پیشکسوت استقلال که به تازگی به عنوان سرمربی امیدهای این باشگاه منصوب شده نسبت به شرایط فوتبال پایه و البته آکادمی باشگاه استقلال صحبت‌هایی انجام داد و اعتقاد دارد که باید توجه بیشتری به این تیم‌ها شود.

خسرو حیدری در ابتدا با مثال زدن ستاره تیم ملی اسپانیا لامین یامال گفت: یامال در یورو بازی می‌کند و ستاره تیم‌اش است، در اولین تمرینی که با تیم امید استقلال داشتم به بازیکنانم گفتم شما الان 19-20 سال سن دارید، ببینید که یک ستاره 16 ساله چقدر درخشان است، این نشان می‌دهد آکادمی‌هایی که در اروپا و قاره‌های دیگر است چقدر کار می‌کنند و بازیکنان را می‌سازند.

2052614

حیدری در ادامه افزود: آکادمی باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بازیکن می‌سازند اما چون نگاه ویژه‌ای روی بازیکنان جوان نیست خیلی راحت جدا می‌شوند، من در دورانی که در کنار سایپنتو بودم او گفت که فصل بعد همه آنها را بازی می‌دهم، اما فصل بعد هیچکدام از بازیکنان نبودند.

حیدری با تکمیل حرف‌های خود عنوان کرد: بازیکنان تا سطح امید می‌آیند و بعد از آن چون نگاهی به آنها نیست فوتبالشان تمام می‌شود، مگر اینکه در رده‌های تیم‌های پایه ملی باشند چون نگاه بیشتری به آنها است، چون از رده امید خارج می‌شوند و نمی‌توانند به تیم‌های خوب بروند فوتبالشان تمام می‌شود.

حیدری درباره تفاوت آکادمی استقلال و پرسپولیس گفت: شرکت طبیعت آکادمی پرسپولیس را تقویت می‌کند، استقلال هم با آمدن شرکت هولدینگ خلیج فارس باید سیستمی در آن پیاده شود که دیده شود، در حال حاضر در آکادمی باشگاه استقلال اگر تغذیه مالی نشود به مشکل خواهد خورد، قانونی در AFC است که درصدی از درآمد باشگاه باید خرج آکادمی شود، من احساس می‌کنم 30درصد از پولی که AFC گفته خرج آکادمی شود شرایط زیر و رو خواهد شد.

دیدگاه‌ها