کد خبر : 2053871 | 20 تیر 1403 ساعت 09:58 | 39.8K بازدید | 64 دیدگاه

اسکالونی: رسیدن به این فینال خیلی سخت بود

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، می‌گوید صعود به فینال کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ برای تیمش بسیار دشوار بوده است.

اسکالونی: رسیدن به این فینال خیلی سخت بود

تیم ملی آرژانتینی به شب گذشته به وقت ایران در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ روبروی تیم ملی کانادا قرار گرفت و موفق شد این تیم را با دو گل شکست دهد و اولین تیمی باشد که به دیدار فینال این تورنمنت راه پیدا می‌کند.

اسکالونی که توانسته است نامش را به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال آرژانتین مطرح کند پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« این چیزی است که باید به آن افتخار کنیم. دیروز همکاری از من پرسید که آیا قرار است همه چیز را عادی کنیم و فکر کنیم این سوال خوبی است اما شاید من به درستی منظورم را توضیح نداده بودم.

رسیدن به بازی فینال خیلی سخت است به خصوص با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داشتیم و تمجیدها موفقیت‌هایی که تجربه کردیم. بهای همه چیز دو برابر است. احساس خوشحالی و نگرانی وجود دارد و همه به خوبی شرایط را درک می‌کنند چون بهای بیشتری پرداختیم و استانداردها بالاتر رفته است.

همه فکر می‌کنند که شرایط خیلی آسان است اما تیم ملی کانادا امروز نشان داد که این طور نیست. آنها خیلی خوب بازی کردند و رقیب دشواری بودند و همه چیز سخت پیش رفت. این چیزی است که باید از آن بسیار راضی باشیم. مردم باید از این پیروزی لذت ببرند و از بازیکنان به خاطر این برد سپاسگزار باشند.»

2047851

او درباره رویارویی با یکی از دو تیم کلمبیا یا اروگوئه در فینال گفت:«  آنها رقیبان بسیار خوبی هستند و در حال حاضر جز بهترین تیم‌های ملی به حساب می‌آیند. این بازی را خواهیم دید اما دوست ندارم بگویم که کدام را به دیگری ترجیح می‌دهم. یکی از آنها پیش از این ما را شکست داده و کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما مدتی است که با کلمبیا بازی نکردیم ولی بازی با هر دو تیم سخت است.»

این مربی آرژانتینی درباره ادامه مسیرش در این تیم اضافه کرد:« فکر نمی‌کنم که ۱۰ سال دیگر پیش رو داشته باشیم. دوست دارم که این میراث ادامه پیدا کند اما نمی‌دانم که این مسیر تا کجا پیش می‌رود. فوتبالیست‌های آرژانتینی همیشه همین طور فداکار بودند.  باید در مسیر قرار بگیرد و به شانس و کمک امیدوار باشید. اما این بازیکن همیشه راه خوبی را انتخاب کردند.»

اسکالونی درباره دی ماریا ادامه داد:« من دوست دارم که صبر کنم و به او اجازه دهم که همچنان به بازی کردن ادامه دهد و دوست ندارم که این بازیکن را از زمین بیرون بکشم. دیدم که احساساتی شد و اشک‌هایش ریخت.... ما باید به او اجازه دهیم بازی کند و سپس تلاش خواهیم کرد که متقاعدش کنیم که به حضورش در تیم ملی ادامه دهد. او باید در این باشد و از این لحظات لذت ببرد.»

او درباره مسی هم گفت:« ما باید او را تنها بگذاریم. خودش می‌داند که این در از سوی ما هرگز به رویش بسته نخواهد شد. او می‎‌تواند تا هر زمان که بخواهد با ما باشد، حتی وقتی بازنشسته شود هم ما در کنارش هستیم. من هرجا که بخواهم او را با خودم خواهم برد.»

دیدگاه‌ها