کد خبر : 2053859 | 20 تیر 1403 ساعت 02:08 | 39.6K بازدید | 25 دیدگاه

ستاره اسپانیا رکورد قدیمی یورو را شکست

خسوس ناواس، مدافع اسپانیا، در بازی مقابل فرانسه رکوردی را که مدت‌ها در اختیار ینس لمان بود به خود اختصاص داد.

ستاره اسپانیا رکورد قدیمی یورو را شکست

به گزارش "ورزش سه"، ینس لمان مسن‌ترین بازیکنی است که تاکنون به نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافته است. سه‌شنبه شب این ملی پوش سابق رکورد خود را از دست داد.

دروازه‌بان سابق آرسنال مسن‌ترین بازیکنی بود که تا به حال در نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا بازی کرده است. با 38 سال و 228 روز سن، لمان در پیروزی 3-2 نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا سال 2008 مقابل ترکیه  به این آمار دست پیدا کرد و امشب اما یک بازیکن اسپانیایی رکورد جدیدی ثبت کرد.

خسوس ناواس با حضور در ترکیب اصلی تیم تحت هدایت لوئیس دلافوئنته این رکورد را به دست آورد. او با 38 سال و 231 روز سن در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا 2024 مقابل فرانسه به این آمار رسید.

2052315

بنابراین ناواس سه روز بزرگتر از لمان بود که هنوز هم رکورد مسن‌ترین بازیکن فینال جام ملت‌های اروپا را در اختیار دارد. در سال 2008، این دروازه‌بان در بازی فینال مقابل اسپانیا با نتیجه 1-0 شکست خورده بود.

در آن زمان ناواس که اکنون 56 بار برای تیم ملی فرانسه بازی کرده، هنوز در ترکیب اسپانیا حضور نداشت. ناواس اولین بازی ملی خود را در 14 نوامبر 2009 در یک بازی دوستانه مقابل آرژانتین انجام داد.

با این حال، اگر ناواس در فینال جام ملت‌های اروپا بازی کند می‌تواند این رکورد را هم از آن خود کند. او جانشین دنی کارواخال شده بود که در بازی یک چهارم نهایی با دریافت کارت قرمز مقابل فرانسه محروم بود و اگر او به ترکیب بازگردد، ناواس باید نیمکت‌نشین باشد. باید دید که آیا او در ترکیب اصلی بازی فینال حضور خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها