کد خبر : 2053815 | 19 تیر 1403 ساعت 22:40 | 11.5K بازدید | 7 دیدگاه

موراتا می‌تواند امشب تاریخ‌ساز شود

آلوارو موراتا، مهاجم اتلتیکو مادرید، در بازی نیمه نهایی یورو 2024 مقابل فرانسه، این فرصت را دارد که خود را به جمع 3 گلزن برتر تاریخ تیم ملی اسپانیا برساند.

موراتا می‌تواند امشب تاریخ‌ساز شود

به گزارش "ورزش سه"، موراتا در حال حاضر یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تیم ملی اسپانیا است. عملکرد او برای تیم ملی باعث ایجاد دو دستگی شده است. عده‌ای او را به دلیل کمبود گل در یورو 2024 مورد انتقاد قرار می‌دهند و از طرف دیگر، لوئیس دلافوئنته، سرمربی اسپانیا، علی‌رغم انتقادهایی که می‌شود، از او حمایت کامل کرده است.

دلافوئنته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی نیمه نهایی یورو 2024 بین اسپانیا و فرانسه گفت: «شما قبلاً موضع من را در مورد موراتا می‌دانید. ما کاملاً با حرف‌های او موافقیم. رفتاری که با او می‌شود غیرمنصفانه است. او در تمام کارهایی که انجام می‌دهد الگو است. بنابراین، من با حرف‌هایی که زده می‌شود مخالفم.» این صحبت‌های دلافوئنته نشان می‌دهد که موراتا بازیکن کلیدی تیم او است.

بنابراین، بیایید نگاهی به روند پیشرفت موراتا با تیم ملی و جایگاه او در بین بهترین گلزنان تاریخ اسپانیا بیندازیم.

اولین بازی ملی موراتا برای اسپانیا چه زمانی بود؟
آلوارو موراتا در پیروزی 3-0 اسپانیا مقابل بلاروس در تاریخ 15 نوامبر 2014، در مرحله مقدماتی یورو 2016، اولین بازی ملی خود را انجام داد. او در دقیقه 80 به جای ایسکو وارد زمین شد.

موراتا تاکنون 78 بازی برای کشورش انجام داده است که آخرین بازی او مقابل آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 بوده است. با این حال، او فاصله زیادی با سسک فابرگاس که در رتبه اول بیشترین تعداد بازی (110 بازی) قرار دارد، دارد.

2052233

موراتا برای اسپانیا چند گل زده است؟
موراتا اولین گل خود را برای کشورش مقابل اوکراین در همان مرحله مقدماتی یورو 2016 که اولین بازی ملی خود را انجام داد، به ثمر رساند. او در آن شب در ترکیب اصلی قرار داشت و تنها گل بازی را به ثمر رساند. اسپانیا در نهایت با درخشش موراتا که هر سه گل اسپانیا در آن دوره را به ثمر رساند، به یورو راه یافت.

در مجموع، این مهاجم 36 گل برای تیم ملی اسپانیا به ثمر رسانده است و به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ این تیم و بالاتر از بازیکنانی مانند داوید سیلوا (35 گل)، فرناندو هیرو (29 گل)، امیلیو بوتراگنیو و سرخیو راموس قرار گرفته است. علاوه بر این، او تنها دو گل تا رسیدن به فرناندو تورس در جمع 3 گلزن برتر فاصله دارد.

آیا موراتا بعد از یورو از تیم ملی اسپانیا خداحافظی می‌کند؟
هنوز چیزی قطعی نیست، اما اظهارات اخیر موراتا نشان می‌دهد که زمان زیادی با تیم ملی اسپانیا باقی نمانده است. او در کنفرانس مطبوعاتی پیش از نیمه نهایی گفت: «شاید امکانی باشد که نمی‌خواهم زیاد در موردش صحبت کنم، اما محتمل است.»

این بازیکن با اشاره به مخالفتش با انتقادهایی که در طول این تورنمنت از او شده است، گفت: «این نظر عمیق من است، اما همانطور که گفتم، مواقعی هست که برای من در اسپانیا سخت می‌شود. من از این حرف‌های مظلوم‌نمایی خسته شده‌ام. فقط می‌خواهم این به بهترین شکل ممکن تمام شود و از آن لذت ببرم، زیرا این می‌تواند آخرین تورنمنت من با تیم ملی هم باشد.»

دیدگاه‌ها