کد خبر : 2053717 | 19 تیر 1403 ساعت 14:43 | 13.7K بازدید | 4 دیدگاه

افشاگری علیه اعضای کمیته انتخاب سرمربی کره

می‌خواستند سرمربی تیم ملی داخلی باشد!

افشاگری‌های پارک جو هو در صفحه یوتیوب خود، جنجالی بزرگ در فوتبال کره جنوبی را خلق کرده است.

می‌خواستند سرمربی تیم ملی داخلی باشد!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال کره در حال بررسی برای اقدام قانونی علیه پارک جو هو، مفسر فوتبال است که در یوتیوب شخصی خود فاش کرد در روند تصمیم گیری انتخاب مربی بعدی تیم ملی فوتبال هرج و مرج وجود دارد. این مفسر کره‌ای که در جلسات کمیته تقویت تیم ملی کره حضور داشته، حالا به نقض سوگند رازداری متهم شده است.

یکی از مقامات فدراسیون فوتبال کره گفت: "افشای رویدادهای رخ داده در کمیته تقویت تیم ملی توسط پارک جو هو از طریق کانال یوتیوب خود نقض سوگند رازداری است. اقدام قانونی ما انجام خواهد شد."

در 20 فوریه، پارک جو هو، مدافع چپ اسبق تیم ملی کره جنوبی به عضویت کمیته تقویت قدرت تیم ملی کره به ریاست مربی جونگ هائه سونگ درآمد و حدود پنج ماه است که در جلسات جست و جو و انتخاب سرمربی بعدی کره جنوبی شرکت کرده است.

از آنجایی که جونگ هائه سونگ در پایان ماه گذشته به طور ناگهانی از سمت خود به عنوان رئیس این کمیته استعفا داد، لی لیم سانگ فرآیند انتخاب سرمربی را تکمیل کرد و سرانجام پس از پنج ماه جست‌وجو برای انتخاب جانشین یورگن کلینزمن، هونگ میونگ بو انتخاب شد که تیم اولسان را به دو عنوان قهرمانی در لیگ کره جنوبی رسانده بود.

در میان سیل انتقادات به دلیل انتخاب این سرمربی کره‌ای و نه مربی سرشناس خارجی که بسیاری از هواداران انتظار داشتند، پارک جو هو ویدیویی جنجالی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد که در آن از کمیته تقویت که مامور انتخاب سرمربی بود انتقاد کرد.

2052055

در این ویدئو، پارک جو هو فاش کرد: "اعضای زیادی بودند که بدون قید و شرط از سرمربی داخلی حمایت کردند. هر زمان که نام سرمربی خارجی‌ای پیشنهاد می‌شد، آنها به شدت از آن ایراد می‌گرفتند."

او همچنین گفت: "در میان اعضای کمیته شخصی بود که می‌خواست سرمربی موقت شود. روند کلی این بود که مربی هونگ میونگ بو را منصوب کند که خشم هواداران را برانگیخت."

وی در مورد روند انتصاب هوانگ سون هونگ، سرمربی وقت تیم ملی امید کره جنوبی به عنوان سرمربی موقت بزرگسالان پیش از بازی‌های فیفادی در ماه مارس گذشته، گفت: "نتیجه گیری صرفا از طریق رای گیری بدون هیچ گفتگوی بیشتری انجام شد. کار در پنج ماه گذشته بی معنی بوده است. من اغلب فکر می‌کنم که نیازی به کمیته تقویت قدرت نیست. این به این دلیل است که هیچ کاری انجام نشده است."

فدراسیون فوتبال کره جنوبی افشاگری‌های پارک جو هو را رد کرد و گفت: "برخی از ادعاهای او بی اساس بوده یا نتیجه ادراک تحریف شده او از واقعیت است چرا که دیدگاه خودش مبنی بر خواستن یک مربی خارجی بوده است. پارک جوهو فعالیت‌های کمیته تقویت و روند انتخاب مدیر را از منظری خودسرانه تحریف کرد و ما نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی و تاسف جدی داریم که باعث سوء تفاهمی بزرگ می‌شود."

در فدراسیون فوتبال کره، این احساس وجود دارد که پارک جو هو با افشای رازها و جلسات از طریق کانال شخصی خود در یوتیوب، برای سودجویی خود فعالیت می‌کند چراکه تنها تا 20 ساعت پس از انتشار، این ویدیو 1.56 میلیون بار دیده شده است. فدراسیون کره معتقد است او برای نشان دادن حسن نیتش می‌توانست با رسانه‌ها گفت‌وگو کند.

جالب اینکه پارک جو هو یک "توافق نامه عدم افشا" را در مورد فعالیت‌های خود به عنوان عضو اتحادیه فوتبال و کمیته تقویت قدرت امضا کرده است.در این تعهد آمده: "من متعهد می‌شوم در صورت تایید افشای محتوای این جلسه، هرگونه مجازات یا ضرری را بپذیرم."

برخی از رسانه‌های کره معتقدند که اقدامات پارک جو هو اساس سیستم کمیته تقویت ملی کره جنوبی را که به عنوان یک سازمان مستقل ایجاد شده بود، متزلزل می‌کند.

دیدگاه‌ها