کد خبر : 2053625 | 19 تیر 1403 ساعت 01:20 | 12K بازدید | 9 دیدگاه

فودن علیه شایعات: برای پنالتی زدن مشکلی نداشتم!

فیل فودن، ستاره جوان انگلیس، ادعاها مبنی بر خودداری او از زدن پنالتی در ضربات پنالتی مقابل سوئیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 را رد کرد.

فودن علیه شایعات: برای پنالتی زدن مشکلی نداشتم!

به گزارش "ورزش سه"، با وجود عملکردی نه چندان درخشان در طول مسابقات، سه شیرها موفق شدند برای سومین بار در دوران سرمربی‌گری گرت ساوت‌گیت، به مرحله نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ برسند. آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی، در ضربات پنالتی برابر سوئیس به برتری رسیدند. در حالی که عملکرد تیم انگلیس در طول بازی چندان راضی‌کننده نبود، اما در ضربات پنالتی، هر پنج پنالتی‌زن انگلیس موفق به گلزنی شدند و در مقابل، جردن پیکفورد نیز پنالتی مانوئل آکانی را مهار کرد تا سه شیرها راهی نیمه‌نهایی شوند.

پس از پیروزی در ضربات پنالتی، برخی از هواداران در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کردند که فیل فودن تمایلی به زدن پنالتی نداشته و به همین دلیل در وقت‌های اضافه تعویض شده است. ترنت الکساندر-آرنولد، یکی از پنالتی‌زن‌های موفق انگلیس، جانشین فودن در زمین شد و گفته می‌شود او در صحبت‌هایی خصوصی به تمایل نداشتن یکی از هم‌تیمی‌هایش برای زدن پنالتی اشاره کرده است.

فیل فودن، ستاره منچستر سیتی، حالا با رد این ادعاها، اعلام کرد که در صورت درخواست سرمربی، با آمادگی کامل پشت ضربه پنالتی می‌ایستاد، اما به عقیده او بازیکنانی در ترکیب تیم ساوت‌گیت حضور دارند که در زدن پنالتی عملکرد بهتری دارند.

2051967

فودن در گفت‌وگو با تاک اسپورت گفت: «اگر همچنان در زمین بودم، برای زدن پنالتی مشکلی نداشتم، اما فکر می‌کنم بازیکنانی در تیم هستند که به طور مرتب برای باشگاه‌هایشان پنالتی می‌زنند، بنابراین منطقی است که آن‌ها مسئولیت این کار را برعهده بگیرند. به نظر می‌رسد گرت هم همین کار را کرد و بهترین پنالتی‌زن‌ها را به زمین فرستاد. خوشحالم که او این کار را انجام داد، چون قطعا به نفع ما تمام شد.»

«فکر می‌کنم این موضوع به اعتماد به نفس بازمی‌گردد. اگر به خودتان ایمان داشته باشید که می‌توانید گل بزنید، قطعا می‌توانید پنالتی‌زن خوبی باشید. همان‌طور که گفتم، اگر همچنان در زمین بودم مشکلی با زدن پنالتی نداشتم، اما به احتمال زیاد بازیکنانی در تیم هستند که پنالتی‌زن‌های بهتری نسبت به من هستند.»

شاگردان ساوت‌گیت حالا باید در دورتموند و در روز چهارشنبه به مصاف هلند تحت هدایت رونالد کومان بروند تا به دومین فینال متوالی یورو در تاریخ خود برسند.

دیدگاه‌ها