کد خبر : 2053361 | 17 تیر 1403 ساعت 22:50 | 24.9K بازدید | 26 دیدگاه

ورزشگاه معروف میزبان یورو ۲۰۲۸ یک خرابه است!

احتمال بسیار کمی وجود دارد که یکی از ورزشگاه‌های معروف محل برگزاری یورو ۲۰۲۸، برای این مسابقات آماده شود.

ورزشگاه معروف میزبان یورو ۲۰۲۸ یک خرابه است!

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۸ در بریتانیا و ایرلند برگزار خواهد شد و یکی از شهرهای محل برگزاری این مسابقات، بلفاست خواهد بود. با این حال، اکنون تردیدهایی وجود دارد که آیا استادیوم این شهر تا شروع تورنمنت به موقع آماده خواهد شد یا خیر. دلیل این تردیدها، افزایش شدید هزینه‌ها است که هیلاری بن، وزیر جدید ایرلند شمالی بریتانیا، در بازدیدی از بلفاست به آن اشاره کرد.

2051581

پارک کیسمینت پس از جنگ جهانی دوم در بزرگ‌ترین شهر ایرلند شمالی به عنوان محلی برای ورزش‌های ایرلندی مانند فوتبال گیلیک و هرلینگ ساخته شد. این استادیوم در سال‌های اخیر به تدریج تخریب شده و برنامه‌هایی برای بازسازی آن وجود دارد. در درخواست موفقیت‌آمیز انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ایرلند برای میزبانی یورو ۲۰۲۸، پارک کیسمینت به جای پارک ویندزور، به‌عنوان محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم ملی ایرلند شمالی، انتخاب شد. قرار است پنج بازی در بلفاست برگزار شود.

در ابتدا، هزینه‌های بازسازی حدود ۷۷ میلیون پوند (تقریباً ۹۰.۸ میلیون یورو) برآورد شده بود، اما گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که این مبلغ اکنون به ۳۰۸ میلیون پوند رسیده است و به‌نظر نمی‌رسد که مسئولان برگزاری مسابقات بتوانند این ورزشگاه را برای یورو ۲۰۲۸ آماده کنند.

دیدگاه‌ها