کد خبر : 2053344 | 17 تیر 1403 ساعت 21:23 | 57.6K بازدید | 111 دیدگاه

مدافع اسپانیا:

داور برای آلمان پنالتی نگرفت، چون پنالتی نبود

مارک کوکوریا، مدافع اسپانیا، معتقد است که تونی کروس باید در بازی اسپانیا و آلمان اخراج می‌شد.

داور برای آلمان پنالتی نگرفت، چون پنالتی نبود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان در مرحله یک چهارم نهایی یورو که در خانه برگزار می‌شد، با وجود تلاش‌های فراوان، از دور رقابت‌ها کنار رفت. یکی از دلایل این ناکامی، عدم اعلام پنالتی به سود آلمان در وقت‌های اضافه بود، جایی که مارک کوکوریا، مدافع اسپانیا، به طور واضح با دست توپ را دفع کرد. در دقیقه 106 بازی، در حالی که نتیجه 1-1 مساوی بود، نیکلاس فولکروگ برای جمال موسیالا پاس گل داد. موسیالا از فاصله 20 متری شوت زد و توپ به دست پهن شده کوکوریا برخورد کرد. تمام آلمان پنالتی می‌خواست. اما داور تیلور علی‌رغم تمام اعتراضات، پنالتی نداد و VAR هم دخالتی نکرد.

این صحنه یادآور "دست خدا" دیه‌گو مارادونا در جام جهانی 1986 بود. مارادونا در آن بازی، با استفاده از دست، گل اول آرژانتین را مقابل انگلیس به ثمر رساند و بعد از بازی گفت: "کمی با سر مارادونا و کمی با دست خدا بود."

خبرنگار بیلد از کوکوریا پرسید که آیا آن صحنه پنالتی بوده است یا خیر. کوکوریا در پاسخ گفت: "من یک فوتبالیست هستم و در مورد چنین مسائلی نظر نمی‌دهم. اما اگر داوران بگویند که پنالتی نبوده، من به آن احترام می‌گذارم. چون این داوران هستند که باید این تصمیمات را بگیرند. اگر آنها اینطور می‌گویند، من هم می‌گویم که پنالتی نبوده. می‌فهمم که این صحنه کمی بحث‌برانگیز است. همه ما از دیدن صحنه‌های مختلف خسته شده‌ایم، که برخی از آنها به عنوان هند اعلام می‌شوند و برخی دیگر نه. اما در نهایت فکر می‌کنم اگر آلمان برنده می‌شد، اینقدر در مورد این صحنه صحبت نمی‌شد."

2051537

او در ادامه گفت: "اینها اتفاقاتی هستند که در فوتبال رخ می‌دهند. ما هم می‌توانستیم از این موضوع شکایت کنیم که کروس زودتر از موعد کارت زرد گرفت و بعداً باید اخراج می‌شد. اما داوران هم انسان هستند و باید در کسری از ثانیه تصمیم بگیرند. فوتبال بازی اشتباهات و حرکات خوب است و در نهایت ما حرکات خوب بیشتری نسبت به آلمان داشتیم، یک گل بیشتر به ثمر رساندیم و به دور بعدی صعود کردیم."

اکثر قریب به اتفاق دنیای فوتبال این صحنه را پنالتی واضح می‌دانستند. تورتن کین‌هوفر، داور بیلد، مانوئل گرافه، کارشناس سابق داوری و "زد د اف" و رسانه‌های بین‌المللی نیز با این نظر موافق بودند.

دیدگاه‌ها