کد خبر : 2053321 | 17 تیر 1403 ساعت 19:50 | 27.2K بازدید | 11 دیدگاه

ایوان تونی:

هیچ‌وقت برای پنالتی زدن به توپ نگاه نمی‌کنم

ایوان تونی پس از گلزنی در ضربات پنالتی مقابل سوئیس و صعود انگلیس به نیمه نهایی یورو 2024، تأکید کرد که دلیلی برای تغییر روش خاص پنالتی زدن خود نمی‌بیند.

هیچ‌وقت برای پنالتی زدن به توپ نگاه نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، تونی چهارمین پنالتی انگلیس را در ضربات پنالتی به ثمر رساند که سه شیرها را در آستانه رسیدن به نیمه نهایی دیگری قرار داد. او بازی را از ابتدا آغاز نکرد، اما در نیمه دوم وقت‌های اضافه به جای هری کین که به دلیل گرفتگی عضله مجبور به ترک زمین شد، وارد زمین شد.

تونی بدون نگاه کردن به توپ، پنالتی خود را به ثمر رساند و چشمانش را کاملاً روی دروازه و یان زومر، دروازه‌بان سوئیس، متمرکز کرد. او اصرار دارد که هیچ فشاری احساس نمی‌کند، چرا که این عادت همیشگی او در زدن پنالتی بوده است.

2051508

تونی گفت: «فشار زیادی احساس نمی‌کردم. من همیشه روال خودم را دارم، فقط تمرکز می‌کنم و همان کاری را انجام می‌دهم که همیشه انجام می‌دهم: کمی زمان می‌گیرم و توپ را به تور دروازه می‌فرستادم. هرگز به توپ نگاه نمی‌کنم. این فقط روال من است. برخی افراد ممکن است آن را دیوانه‌وار ببینند، اما این عادت همیشگی من است و به آن پایبند خواهم ماند. این روش جواب داده و هر وقت که لازم باشد، می‌تواند موثر باشد.»

2051507

به‌وضوح، سبک تونی کارآمد است. طبق آمار ترانسفرمارکت، ستاره برنتفورد از 32 ضربه پنالتی که در طول دوران حرفه‌ای خود زده است، 30 ضربه را گل کرده است. او در طول تقریباً شش سال از اکتبر 2018، تنها یک بار از روی نقطه پنالتی ناموفق بوده است.

با انتظار بازگشت کین برای بازی نیمه نهایی، احتمالاً تونی به نیمکت برمی‌گردد. اما تأثیر او به‌عنوان بازیکن تعویضی در این تورنمنت به گونه‌ای بوده است که گرت ساوت‌گیت در صورت نیاز انگلیس به رویکردی متفاوت، دلیلی برای استفاده مجدد از او خواهد داشت.

دیدگاه‌ها