کد خبر : 2053083 | 16 تیر 1403 ساعت 18:52 | 37.3K بازدید | 22 دیدگاه

پیوتر زیلینسکی به اینتر پیوست

رسمی: ستاره لهستانی ناپولی، هم‌تیمی طارمی شد

با اعلام رسمی باشگاه اینترمیلان، پیوتر زیلینسکی با قراردادی آزاد و رایگان، به جمع افعی‌ها اضافه شد.

رسمی: ستاره لهستانی ناپولی، هم‌تیمی طارمی شد

به گزارش "ورزش سه"، قراردادی که ماه‌ها پیش به امضا رسیده بود، امروز به صورت رسمی اعلام شد. پیوتر زیلینسکی که در پایان قراردادش با ناپولی مورد توجه چندین باشگاه قرار گرفته بود، به پیشنهاد قهرمان ایتالیا پاسخ مثبت داد و پس از توافقی که از قبل شکل گرفته بود، به نراتزوری پیوست.

پیوتر زیلینسکی که سابقه 93 بازی برای تیم ملی لهستان را در کارنامه دارد، تقریبا کل دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا سپری کرده و از هفده سالگی با بازی در لباس اودینزه، نامی برای خود دست و پا کرد. تمام دوران درخشش این بازیکن به حضور در ناپولی ختم می‌شود که او هشت فصل برای این تیم به میدان رفت.

این بازیکن لهستانی که پست اصلی او هافبک میانی است، طی 364 بازی با لباس ناپلی‌ها، موفق به زدن 51 گل شد و 46 مرتبه نیز پاس گل داد و توانست با این تیم یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی ایتالیا را به دست بیاورد و در زمستان گذشته نیز با ورود به 6 ماه پایانی دوران قراردادش، با اینتر وارد مذاکره شد.

ستاره 30 ساله و سابق ناپولی که همزمان و به همراه مهدی طارمی با مدیران اینتر سر میز مذاکره نشسته بود و به توافق دست پیدا کرده بود، امروز به صورت رسمی از قراردادش با افعی‌ها رونمایی شد تا نراتزوری با داشته‌های بیشتری به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در فصل قبل باشد.

2051142

سایت رسمی باشگاه اینتر در معرفی زیلینسکی متن جالبی را به کار برده و نوشته است:

باسا سلیزیا منطقه‌ای مرزی در لهستان است. سرزمین جنگل‌ها، کوه‌ها و قلعه‌های قرون وسطایی، جایی که زمان به نظر می‌رسد چندین قرن پیش متوقف شده است. مناظر سبز و تپه‌های پرشیب که با برج‌ها و قلعه‌های قدیمی پوشیده شده‌اند. اینجا زابکوویتسه شلانسکی، شهر کوچکی با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت است که به آلمانی "فرانکشتاین" نامیده می‌شود و گفته می‌شود الهام‌بخش مری شلی برای رمان هم‌نامش بوده است.

پیوتر سباستین زیلینسکی در ۲۰ می ۱۹۹۴ در اینجا، در لهستانی جوان و امیدوار به آینده، به دنیا آمد. همان امیدهایی که کودکی پیوتر را شکل داد، کودکی با حساسیت فراوان که آرزوی بازی فوتبال را در منطقه‌ای که ورزش‌های زمستانی بر آن غالب بودند، در سر داشت. رویایی که کم‌کم آغاز شد.

پیوتر توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ را جلب کرد. او در تابستان ۲۰۱۶ به ناپولی منتقل شد، جایی که مائوریتزیو ساری، مربی‌ای که در اولین فصلش در امپولی او را به اوج رسانده بود، دوباره او را پیدا کرد. او به سرعت به یکی از بهترین هافبک‌های سری آ تبدیل شد.

زیلینسکی به یکی از ستون‌های ناپولی تبدیل شد. بازیکنی دوپا، با کیفیت بالا، ماهر در شوت از راه دور و قادر به زدن گل‌های مهم و تماشایی، پیوتر یکی از ستاره‌های تیمی بود که در فصل ۲۰۲۲/۲۳ یک قهرمانی تاریخی در سری آ به دست آورد، عنوانی که ناپولی به مدت ۳۳ سال منتظرش بود.

2051144

به‌عنوان بازیکن نمادین تیم ملی کشورش، زیلینسکی ۹۳ بازی انجام داده و ۱۲ گل برای لهستان به ثمر رسانده است و همچنین در سه دوره یورو و دو دوره جام جهانی شرکت کرده است که در یکی از این مسابقات در سال ۲۰۲۲ یک گل در پیروزی ۲-۰ مقابل عربستان سعودی به ثمر رساند.

کلاس، شخصیت و تجربه فراوان در لیگ ایتالیا: پیوتر زیلینسکی، اولین بازیکن لهستانی تاریخ اینتر، آماده است تا تمام کیفیت‌های خود را به نراتزوری بیاورد.

دیدگاه‌ها