کد خبر : 2052972 | 16 تیر 1403 ساعت 10:51 | 21.9K بازدید | 26 دیدگاه

امباپه: دوست داشتم پنالتی بزنم اما مهم نیست!

کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه، می‌گوید تماشای ضربات پنالتی از کنار زمین برایش سخت بوده است.

امباپه: دوست داشتم پنالتی بزنم اما مهم نیست!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه شب گذشته در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی رقابت جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ روبروی تیم ملی پرتغال به میدان رفت و موفق شد در ضربات پنالتی حریف قدرتمندش را شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر این تورنمنت راه پیدا کند.

امباپه که از ابتدا در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش به میدان رفته بود، در جریان ضربات پنالتی روی نیمکت حضور داشت، اما هیجان و نگرانی‌اش کاملا واضح بود و پس از پایان این بازی که منجر به صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی شد هم خوشحالی‌اش را از این اتفاق ابراز کرد.

او که بین دو نیمه وقت اضافه از زمین بیرون رفت و جایش را به بردلی بارکولا داد در گفتگو با خبرنگاران درباره این بازی اظهار داشت: «وقتی که خودتان قرار نباشید پشت ضربات پنالتی قرار بگیرد، اضطراب و نگرانی حتی بدتر و بیشتر هم می‌شود. شما از دروازه دور هستید و البته که من ترجیح می‎‌دادم آنجا در زمین باشم اما همه بازیکنان خیلی خوب ضربات را زدند.

2050956

در واقع، من الان تازه افرادی که دور و بیرون از زمین هستند را درک می‌کنم و متوجه هستم که چه احساساتی را تجربه می‌کنند. شرایط طوری بود که انگار ما واقعا بیرون و خیلی دور بودیم. اصلا صدای سوت را هم نمی‌شنیدیم، چون صدای فریادها خیلی بلند بود. این شرایط واقعا دیوانه کننده است!»

امباپه در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ پنالتی تیمش برابر تیم ملی سوئیس را از دست داد و باعث حذف آنها شد، اما در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست پنالتی‌اش را برابر تیم ملی آرژانتین به گل تبدیل کند. او که به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه تجربه زیادی دارد پیش از ضربات پنالتی سخنرانی انگیزشی برای بازیکنان انجام داد.

او به آنها گفت: «پسرها! فراموش نکنید که این یک حرکت تاکتیکی است! آرام باشید! ما خیلی روی این ضربات کار کردیم. هر چیز دیگری را نادیده بگیرید. همه چیز فقط بین شما و دروازه‌بان است! این حرکتی تاکتیک است، پس بزنید برویم!»

دیدگاه‌ها