کد خبر : 2052919 | 15 تیر 1403 ساعت 23:23 | 39.3K بازدید | 69 دیدگاه

با حذف کردن میزبان در زیباترین مسابقه یورو ۲۰۲۴

اسپانیا جام قهرمانی یورو را می‌بیند

با غلبه بر آلمان میزبان در جذاب‌ترین بازی یورو ۲۰۲۴، اسپانیا به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات رسید.

اسپانیا جام قهرمانی یورو را می‌بیند

به گزارش "ورزش سه"، ضربه‌ی سر مرینو در دقیقه ۱۱۹ اسپانیا را به مرحله‌ی بعد رساند، اسپانیایی که وقتی آلمان با گل ویرتز در دقیقه ۸۹ بازی را به وقت اضافه کشاند، توانست مقاومت کند و به شکلی عالی برنده بازی باشد.

این صعود برای کوینکس، زارا، آرکونادا، کینی، کاماچو، زوبیزارتا، بوتراگوئنو، خواکین، بوسکتس... برای آنها و همه‌ی کسانی است که زمانی تلاش کردند تا میزبان جام جهانی یا یورو را شکست دهند و موفق نشدند. چالش پشت سر گذاشته شد. اسپانیا آلمان را در اشتوتگارت در مسابقه‌ای که با گل ویرتز در دقیقه ۸۹ بسیار پیچیده شد، با گل مرینو در دقیقه ۱۱۹ شکست داد. از چنین هیجان‌هایی در هر روزی، چه روز تعطیل و چه روز کاری، استقبال می‌شود. اسپانیا در نیمه‌نهایی است و مهم نیست فرانسه حریف آنها باشد یا پرتغال.

یک دقیقه زمان زیادی است، حتی اولین دقیقه‌ی بازی. در یک دقیقه می‌تواند اولین موقعیت گل و اولین درگیری رخ دهد. پاسی به مرکز محوطه جریمه به موراتا رسید که توپ را به پشت محوطه داد تا پدری برای اولین بار نویر را امتحان کند. شوت ضعیف بود و نیاز به تلاش بیشتر داشت اما پدری فرصت زیادی برای تلاش دوم و سوم نداشت چون پس از برخورد با کروس دچار مصدومیت و از بازی خارج شد. دنی اولمو به جای او به بازی آمد که تبدیل به کابوس آلمانی‌ها شد.

آلمان در پانزده دقیقه اول به سختی فرصتی برای نفس کشیدن داشت. اسپانیا به محوطه حریف رسید و نه تنها با لامین و نیکو بلکه با خط پشت سر آنها، به رهبری فابین روئیز و اولمو. اما ناگهان، همه‌ی این موج‌ها فروکش کرد. کروس از سمت چپ مورد علاقه‌اش به راست تغییر مکان داد تا وضعیت را بهبود دهد. نیمه تمام شد و آلمان دست به یک تغییر بزرگ زد.

ناگلزمان به ایده قبلی خود برگشت و با ورود آندریش و ویرتز به جای امره‌جان و سانه، آلمان هجومی‌تر شد. در همین حال، ناچو جایگزین لو نورماند شد که کارت زرد داشت. اما ترفند جادویی برای تیم مانشافت نتیجه‌ای نداشت، در دقیقه ۵۱ و حمله‌ی لاروخا، موراتا توپ را به سمت راست برد تا لامینه کاری را که تعداد کمی در ۱۶ سالگی می‌توانند، انجام دهد: کنترل، آرامش و حرکت سر بالا. پاس عقب او به‌طور زیرکانه‌ای توسط اولمو به تور زده شد که دهمین گلش برای اسپانیا بود.

2050829

این یک گل بود اما بیشتر از آن، زیرا ستاره لایپزیش تیم را بر دوش خود گذاشته بود، وقتی که لازم بود به توپ می‌رسید، جاهایی را می‌دید که هیچ‌کس نمی‌دید، حتی با حرکتش کروس را مجبور به خطا و قبول کارت زرد کرد. و همه از اولمو تاثیر گرفتند، اسپانیا تبدیل به یک تیم افسانه‌ای شده بود.

اما آلمان هرگز تسلیم نمی‌شود و تلاش کرد از فرصت‌هایی که خودشان ایجاد کردند و آن‌هایی که لاروخا به آنها هدیه داد، بهره ببرد، اما گلی دیده نمی‌شد. ناامیدی اردوی ژرمن‌ها را فرا گرفت اما ناگهان ساحل نیمه‌نهایی که در دسترس اسپانیا بود، برای آنها محو شد، چرا که ویرتز با یک ضربه در دقیقه ۸۹ آلمان را زنده کرد. اسپانیا در دقیقه ۹۰ نزدیک به فروپاشی بود، به ویژه با تعویض یامال و ویلیامز و نبود آنها.

2050830
با وجود صعود به نیمه‌نهایی با حذف آلمان اما اسپانیا کار سختی برای رسیدن به فینال دارد، چرا که رابین لو نورماند، آلوارو موراتا و دنی کارواخال بازی بعدی را به دلیل محرومیت از دست داده‌اند.

نمی‌توان انکار کرد که اسپانیا در وقت اضافه از شخصیت خود استفاده کرد، اگرچه جناح‌های خط حمله دیگر نیش نداشتند اما غیرممکن، ممکن شد، آلمان تلاش زیادی کرد اما سرنوشت طور دیگری نوشته شده بود. بار دیگر با اولمو به‌عنوان قهرمان و یک سانتر دقیق که مرینو به زیبایی آن را تبدیل به گل تبدیل کرد. گلی که اسپانیا را به شکوه و افتخار رساند و خداحافظی کروس از فوتبال را قطعی کرد. بالاخره، ساحل آنجا بود و لاروخا نیمه‌نهایی را در دست داشت. فرقی نمی‌کند در برابر پرتغال یا فرانسه. اسپانیا میزبان بزرگ را حذف کرده و حالا حتی قهرمانی هم به راحتی دیده می‌شود.

2050832

دیدگاه‌ها