کد خبر : 2052916 | 15 تیر 1403 ساعت 23:00 | 69.1K بازدید | 133 دیدگاه

این پایان شایسته تو نبود

قلب فوتبال می‌ایستد، خداحافظ کروس!

تونی کروس افسانه‌ای بود که دوران طلایی‌اش با شکست مقابل اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو 2024 به پایان رسید.

قلب فوتبال می‌ایستد، خداحافظ کروس!

به گزارش "ورزش سه"، خداحافظی تونی کروس تا قبل از امشب نزدیک به نظر می‌رسید اما نه به این اندازه که او مقابل اسپانیا شکست بخورد و با یورو خداحافظی کند.

او معتقد بود در بهترین زمان ممکن فوتبال را ترک می‌کند، اما جای خالی‌ای را به جای می‌گذارد که پر کردن آن دشوار است.‌ کروس در زمان خداحافظی خود از رئال مادرید توضیح داد: «خوشحال و مفتخرم که در ذهن و قلبم لحظه مناسب برای این تصمیم را پیدا کردم. جاه‌طلبی من همیشه این بود که دوران حرفه‌ای‌ام را در بالاترین سطح خود به پایان برسانم. من تصمیمم را گرفتم و می‌دانم که دلم برای فوتبال تنگ خواهد شد زیرا آن را دوست دارم.»

کروس در همین مدت کوتاهی که در تیم ملی حضور داشت، به تفاوت سبک مانشافت کمک کرد. اصرار ناگلزمن او را به تیم ملی بازگرداند و او را به بازیکنی تعیین کننده تبدیل کرد. او دومین بازیکنی بود که بیشترین موقعیت گلزنی را در جام ملت‌های اروپا ایجاد کرده (13) و بیشترین پاس‌ها را در یک سوم پایانی زمین داده است. دو واقعیت که حکایت از اهمیت او در تیم آلمان دارد.

کروس را بازنشسته کردند!

بازیکنان اسپانیا می‌خواستند این آخرین بازی کروس باشد. اظهار نظری که بیشتر شبیه به یک شوخی بود امشب رنگ واقعیت گرفت.

2050820
تونی کفش‌هایش را به سمت مقصد نامعلوم آویخت.

این را خوسلو در آخرین نشست خبری خود گفت: «کروس  بازیکنی است که مورد تحسین و احترام رقبا و هم تیمی‌هایش قرار دارد و دیدن رفتن او باعث تاسف است. امیدواریم که تونی را در روز جمعه بازنشسته کنیم. او دوست من است و همیشه بهترین توصیه‌ها را برای من داشت. بازیکنی با ارزش و دوست داشتنی.»

دنی اولمو نیز در مورد کروس گفته بود: «امیدوارم این آخرین بازی او باشد. او یک الگو برای همه است. در فصل گذشته او یکی از بهترین‌ها در رئال مادرید بود.»

پدری که در ال‌کلاسیکوها بارها از بازی برابر کروس رنج برد نیز اینطور گفته بود: «او یک اسطوره است و سرشار از لذت فوتبال.»

2050819
تقابل اشک‌ها و لبخندها که این بار قرعه ناراحتی و اندوه به نام ستاره سابق رئال بود.

دیدگاه آلمان‌ها به خداحافظی کروس

خداحافظی کروس برای همه بسیار دردناک است. بازگشت او به تیم ملی برای یورو بسیار هیجان‌انگیز بود. کامیلا جولیا بن شاپ، از "Telekom Deutshland"، نوشته بود که کروس بازیکن بسیار مهمی برای آلمان است:" او مهره‌ای کلیدی برای تیم است. آلمان با تونی کروس یک‌جور بازی می‌کند و بدون او جور دیگر. برای من او یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ آلمان است."

چشمانی که اکنون کروس را با آن می‌بینند، مانند چند سال پیش نیست. روزنامه‌نگار دنیس بایر، از اسکای اسپورت، هم نوشته بود که علی‌رغم اینکه کروس کسی است که همه اتفاقات زمین را مدیریت می‌کند، اما هرگز محبوبیتی که در رئال و اسپانیا را دارد در آلمان پیدا نکرده بود تا اینکه یورو رسید. مردم تا چند سال پیش نمی‌دانستند که او چقدر بازیکن ویژه‌ای است و اکنون او یک اسطوره مطلق است. خیلی دردناک است که او بازنشسته می‌شود، نمی‌دانم بدون کروس چگونه قرار است بازی کنیم.

2050821
پایان یک دوران شگفت انگیز برای مهندس بی نظیر آلمانی؛ حتی غیر فوتبالی‌ها هم برای او احترام زیادی قائل هستند.

یک حرفه افسانه‌ای

کروس در 34 سالگی با حداکثر شکوه و عظمت خود و با حرفه‌ای پر از موفقیت با پشتوانه 35 عنوانی که به دست آورده است، همانطور که می‌خواست از فوتبال خداحافظی  کرد.

یک جام جهانی، 6 لیگ قهرمانان، 6 جام باشگاه‌های جهان، 4 لالیگا، 3 بوندسلیگا و... مجموعه افتخاراتی که به سختی کسی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

او 306 بازی در لالیگا (22 گل و 72 پاس گل)، 173 بازی در بوندسلیگا (23 گل و 24 پاس گل)، 151 بازی در لیگ قهرمانان اروپا (11 گل و 31 پاس گل) و 114 بازی ملی به ثبت رسانده است. کروس جزوی از تاریخ فوتبال است و امشب آخرین رقص خود را تجربه کرد.

2050823
اسکای آلمان همراه این طرح نوشت: خیلی دردناکه! تونی کروس به طرز غم انگیزی از صحنه فوتبال خداحافظی کرد. ممنون برای تمام لحظات فوتبالی که داشتی!

آخرین رقص

باورنکردنی و طاقت فرساست اما ناکامی او در بازی مقابل اسپانیا آخرین بازی دوران حرفه‌ای کروس بود. تونی امید زیادی داشت که تیمش در وقت‌های اضافه لاروخا را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کند اما ضربه سر میکل مرینو به رویای او پایان داد تا آخرین رقص این ستاره با شکست در ورزشگاه هامبورگ به پایان برسد. دیگر قرار نیست این ستاره آلمانی را در زمین ببینیم و باید از این پس پاس‌های مهندس آلمانی را در آرشیو بگذاریم و اینطور دلتنگی‌ها از فقدان یک ستاره تمام عیار در مستطیل سبز را جبران کنیم.

دیدگاه‌ها