کد خبر : 2052910 | 15 تیر 1403 ساعت 22:17 | 190.3K بازدید | 496 دیدگاه

پنالتی مسلمی که دیده نشد

آنتونی تیلور مامور حذف مانشافت از یورو 2024

بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو 2024 با یک صحنه باورنکردنی همراه بود.

آنتونی تیلور مامور حذف مانشافت از یورو 2024

به گزارش "ورزش سه"، بازی حساس بین تیم‌های آلمان و انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی یورو با جذابیت و حساسیت بالا در دقایق پایانی دنبال می‌شد.

آلمان موفق شد با گل دقیقه 89 فلورین ویرتز بازی را به تساوی بکشاند و اسپانیا که خوشحال بود با گل دقیقه 51 دنی اولمو به مرحله بعدی صعود کند را غافلگیر کند.

میزبان مسابقات که فشار زیادی برای به ثمر رساندن گل تساوی روی دروازه لاروخا ایجاد  کرد در وقت‌های اضافی هم تلاش مضاعفی داشت تا نتیجه را تغییر داده و بازی به ضربات پنالتی کشیده نشود.

آلمان راه‌های گلزنی روی دروازه اسپانیا را بیشتر از حریفش امتحان می‌کرد که یک صحنه فوق العاده مشکوک در محوطه جریمه اسپانیا رخ داد. لحظاتی پس از شروع سوت نیمه دوم وقت‌های اضافی آلمان این شانس را داشت که یک ضربه پنالتی بگیرد.

جمال موسیالا که در میانه میدان توپ را دریافت کرد و حمله به سمت دروازه را شروع کرده بود، پاس نیکلاس فولکروگ به نزدیکی محوطه جریمه را با ضربه پای راست به سمت دروازه فرستاد.

ضربه موسیالا که به سمت دروازه درحال حرکت بود با دست مارک کوکوریا برخورد کرد و بلافاصله تمامی بازیکنان آلمان که نزدیک به آنتونی تیلور بودند از داور بازی درخواست کردند که ضربه پنالتی را اعلام کند.

ویدئو: 346897
2050801

داور انگلیسی در واکنش به اعتراض بازیکنان آلمان دو دست خود را کنارش قرار داد و اینطور اعلام کرد که از نظر او هیچ خطایی صورت نگرفت و دست مدافع اسپانیا زاویه‌ای نداشته که بخواهد پنالتی اعلام کند.

قبل از اینکه داور VAR بخواهد تصمیمش را اعلام کند، کارگردان تلویزیونی بازی صحنه آهسته برخورد توپ به کوکوریا را نشان داد که مشخص شد دست او فاصله زیادی از بدنش دارد و مطابق قوانین جدید فوتبال عرض بدن او بیشتر از حد معمول شده و همینطور به دلیل تغییر مسیر توپ باید خطای پنالتی اعلام شود.

2050812
2050810
2050811

سپس دوربین زمین بازی را نشان داد که تیلور از اتفاق VAR متوجه شد که این صحنه پنالتی نیست و دستور به ادامه بازی داد. تصمیمی که تیلور و داوران VAR اعلام کردند تاثیر زیادی در جریان این بازی داشت و دقایقی پس از آن اسپانیا موفق شد به گل برتری برسد.

تکرار صحنه برخورد توپ به دست کوکوریا و تعجبی که موسیالا داشت تایید می‌کند که تیلور یکی از اشتباهات بزرگ دوران حرفه‌ای خود را مرتکب شده که به دنبال حذف آلمان در پایان این دیدار قرار است مدت‌ها در مورد آن صحبت شود.

پس از حذف آلمان از مسابقات، به غیر از طرفداران آلمانی، در فضای مجازی طرفداران فوتبال نسبت به قضاوت تیلور در این بازی و عملکرد او در تصمیم گیری برای صحنه مشکوک واکنش نشان دادند.

2050805

آنتونی تیلور با اختلاف بدترین داور فوتبال جهان است.

2050806

بدترین تصمیم در تاریخ یورو و البته عامل آن کسی نیست جز آقای آنتونی تیلور.

2050815

این قضاوت آنتونی تیلور در تاریخ نظیر ندارد: 
- اخراج نکردن تونی کروس.
- پنالتی احتمالی کوکوریا.
- احتمالاً او باید گل آلمان را مردود اعلام می‌کرد (خطای قبل از گل اعلام نشد.) 
- چندین کارت زرد

2050818

شما توضیح دهید که خطای هند چیست و چه چیزی خطای هند نیست، چون من دیگر آن را نمی‌فهمم.

2050809

نظر دیل جانسون، خبرنگار ای‌اِس‌پی‌اِن، هم جالب بود که توضیح داده یوفا قبل از شروع مسابقات تایید کرده بود خطاهایی مشابه با آنچه برای کوکوریا اتقاق افتاده پنالتی نیست.

دیدگاه‌ها