کد خبر : 2052899 | 15 تیر 1403 ساعت 20:58 | 16.9K بازدید | 15 دیدگاه

پائولو نیکولاتو:

ایتالیا تا سه سال دیگر به اوج برنمی‌گردد

پائولو نیکولاتو، مربی ایتالیایی، معتقد است که بازگشت این کشور به جمع مدعیان اروپا حداقل سه سال طول می‌کشد.

ایتالیا تا سه سال دیگر به اوج برنمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایتالیا که با شکست مقابل اسپانیا، برد مقابل آلبانی و تساوی با کرواسی به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 صعود کرده بود با شکست 2-0 مقابل سوئیس از این رقابت‌ها کنار رفت.

پائولو نیکولاتو، سرمربی لتونی و سرمربی سابق تیم‌های ملی جوانان ایتالیا، در تحلیل حذف ایتالیا مصاحبه‌ای با مساجرو وِنِتو انجام داد.

او درباره حذف تیم اسپالتی گفت: "آیا انتظار چنین شکستی را داشتم؟ مطمئناً نه، اما اینکه ما مدتی است در رقابت بین مدعیان حضور نداریم، اتفاق جدیدی نیست. سطح همه بالا رفته و با تجربه در این مسابقات می‌توان انتظار داشت که با مشکلات بزرگی روبرو شوید. کشورهای دیگر سخت کار کرده‌‌اند و فاصله را با ما کاهش داده‌اند."

2050776

با این حال در سطح جوانان ما قدرتمند هستیم. چرا چنین نابرابری وجود دارد؟

چون مسیر بازیکنان اروپایی در مقایسه با پسران جوان ما متفاوت است. بازیکنان جوان به محض ترک مسابقات قهرمانی جوانان، در سنین 20، 21، 22 و 23 سالگی در مقایسه با همسالان خود در کشورهای دیگر، بسیار کمتر در تیم‌های اول استفاده می‌شوند. یا ما ذهنیتی داریم که بر اساس آن قبل از اعتماد به یک جوان بیست ساله، خیلی وقت می‌گذاریم و این فقط در ورزش اتفاق نمی‌افتد، یا اینکه تیم ملی، همانطور که اغلب می‌گویم، نتیجه سیستمی است که در آن وجود دارد. اگر به نقطه‌ای که دوست داریم نرسیدیم همه ما مسئول هستیم. اگر از 60 میلیون نفر جمعیت فقط 30 تا 40 بازیکن در سطح مناسب را برای حضور در مسابقات بزرگ گرد هم بیاوریم، احتمالاً باید چند سوال از خود بپرسیم.

چقدر طول می‌کشد تا ایتالیا به بهترین سطح خود بازگردد؟

تجدید ساختار یعنی شروع از پایین، و سپس به تدریج بالا رفتن. این کار آسانی نخواهد بود، مطمئنا این روندی نیست که در 2-3 سال تکمیل شود.

دیدگاه‌ها