کد خبر : 2052843 | 15 تیر 1403 ساعت 14:37 | 15K بازدید | 17 دیدگاه

بزرگترین برد آلمان مقابل اسپانیا، زیکلر کجایی!

بزرگترین برد تیم ملی آلمان مقابل اسپانیا به یک بازی دوستانه برمی‌گردد.

بزرگترین برد آلمان مقابل اسپانیا، زیکلر کجایی!

به گزارش ورزش سه، با وجود اینکه آلمان در 36 سال گذشته در هیچ تورنمنت و بازی‌های رسمی موفق به شکست تیم ملی اسپانیا نشده اما 24 سال قبل یک برد فوق‌العاده مقابل این تیم داشته است.

آخرین برد ژرمن‌ها قابل اسپانیا در یک بازی رسمی به مرحله گروهی یورو 1988 باز می‌گردد که آلمان میزبان با دو گل رودی فولر اسپانیا را شکست داد اما بعد از آن در شش بازی برگزار شده بین دو تیم در تورنمنت‌های مختلف از جمله جام جهانی و لیگ ملت‌های اروپا سه بازی به تساوی انجامیده و سه مصاف نیز با پیروزی ماتادورها به پایان رسیده که بهترین و عجیب‌ترینش در لیگ ملت‌های 2021 و با نتیجه قاطع شش بر صفر رقم خورد تا یواخیم لوو به پایان کار خود نزدیک شود.

اما آلمان در 16 آگوست سال 2000 موفق شد در یک بازی دوستانه با نتیجه 4 بر یک اسپانیا را شکست دهد که این برد تا الان بهترین پیروزی مانشافت مقابل حریفش بوده است.

2050659

در آن مسابقه که در شهر هانوفر و در حضور 45 هزار تماشاگر برگزار شد آلمان با رهبری رودی فولر با ترکیب اولیور کان، ینس نوووتنی، مارکو رمر، میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، یورگ هاینریش، کارستن راملو، مهمت شول، مارکو بوده، کارستن یانکر و الکستدر زیکلر به میدان رفت که در طول بازی نیز نفراتی مثل توماس لینکه، پائولو روبرتو رینک، دتمار هامان، اولیور نویویل و اشتفان باینلیش به میدان رفتند.

برای تیم ملی اسپانیا نیز سزار، آبلاردو، خوان فران، پاکو، ولاسکو، جرارد، گواردیولا، مندیه تا، دنی گارسیا، اچبریا و رائول در ترکیب اصلی قرار گرفتند ضمن اینکه ویکتور سانچز، گوتی، ایوان کمپو، گارسیا دیاز ، خواکین و رائول تامودو هم نفرات ذخیره اسپانیا بودند که در طول مسابقه وارد میدان شدند.

نکته جالب این بازی درخشش مهمت شول و الکساندر زیکلر بود که هر کدام دو گل برای آلمان زدند و ژرمن‌ها تا دقیقه 62 با چهار گل پیش افتادند و گل زیبای رائول در دقیقه 70 تنها اختلاف را کم کرد.

جالب‌تر اینجاست که زیکلر مهاجم سابق بایرن مونیخ و مربی فعلی تیم لایپزیش در 12 بازی ملی خود برای مانشافت تنها دو گل به ثمر رسانده که همان دو گل بازی دوستانه سال 2000 مقابل اسپانیا بوده است.

2050660

در آستانه دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 درباره دوری آلمان از برد مقابل اسپانیا در بازی‌های رودررو صحبت‌های زیادی مطرح شده اما با این حال آمار آلمان در مجموع تقابل‌های مستقیم بهتر است.

در 26 بازی برگزار شده بین دو تیم در قالب دیدارهای رسمی و دوستانه آلمان 9 بار برده، 8 بار دیدار دو تیم به تساوی انجامیده و اسپانیا هم 8 بار برنده بوده است. از 9 برد آلمان 5 پیروزی در بازی‌های دوستانه به دست آمده اما از 8 پیروزی اسپانیا 4 برد در جریان بازی‌های رسمی اتفاق افتاده است.
آخرین بازی دو تیم نیز در مرحله گروهی جام جهانی 2022 با تساوی یک – یک به پایان رسید.

دیدگاه‌ها