کد خبر : 2052795 | 15 تیر 1403 ساعت 10:07 | 6.9K بازدید | 17 دیدگاه

احتمال بازگشت به ارنج ثابت مرحله گروهی

ترکیب ناگلزمان را فقط خودش می‌داند

به نظر می‌رسد با مخفی‌کاری شدید سرمربی تیم ملی آلمان ترکیب اصلی این تیم مقابل اسپانیا پنهان و مبهم است.

ترکیب ناگلزمان را فقط خودش می‌داند

به گزارش ورزش سه، یولیان ناگلزمان در هر سه بازی مرحله گروهی مقابل تیم‌های اسکاتلند، مجارستان و سوئیس با یک ترکیب ثابت به میدان رفت که البته تصمیماتش در یکی دو پست با انتقادهایی همراه بود.

با این وجود سرمربی مانشافت در بازی حذفی مقابل دانمارک سه تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد که البته یکی از آنها اجباری بود.
در دیدار مرحله یک هشتم نهایی ناگلزمان از نیکو اشلوتربک در دفع میانی به جای جاناتان تاه سود برد که دو اخطاره و محروم شده بود. در دفاع چپ نیز او از داوید رائوم به جای ماکسیمیلیان میتلشتات بهره برد چرا که رائوم در دقایق کوتاه حضورش مقابل سوئیس سازنده گل نجات‌بخش ژرمن‌ها بود و باعث شد تا آلمان از شکست فرار کرده و صدرنشین شود. در عین حال ناگلزمان در یک تصمیم عجیب مقابل دانمارک لروی سانه را جانشین فلورین ویرتز کرد که با  وجود این تغییرات در یک بازی سخت و نزدیک از سد دانمارک گذشت و تیمش را به جمع هشت تیم پایانی یورو 2024 رساند.

با این وجود حالا ترکیب اصلی آلمان حداقل در این سه پست با ابهاماتی برای دیدار جمعه مقابل اسپانیا همراه است. ناگلزمان در نشست خبری قبل از بازی با اسپانیا تنها درباره تصمیمش برای بازی دادن به سانه یا ویرتز صحبت کرد اما هیچ کدی درباره اینکه کدام یک را به دیگری ترجیح می‌دهد، نداد و تاکید کرد این خیلی خوب است که باید از بین این دو بازیکن باکیفیت یکی را انتخاب کند.

واقعیت اینکه فلورین ویرتز درخشش فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی را در یورو نداشته و ظاهرا خستگی مسابقات متعدد باشگاهی روی کیفیت کار او اثر گذاشته اما سانه هم با وجود سرعت چشمگیر و توانمندی‌های تکنیکی‌اش در نواختن ضربات نهایی کاملا بی‌دقت است هر چند مقابل دانمارک در مجموع شرایط بهتری نسبت به بازی‌های مرحله گروهی داشت که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می شد.

2049928

در مرکز خط دفاعی آنچه از اشلوتربک و تاه دیده شد این واقعیت را جلوی چشم قرار می‌دهد که اشلوتربک چابک‌تر و در بازیسازی مسلط‌تر است کما اینکه او پاس گل دوم بازی مقابل دانمارک را با زیبایی و خلاقیتش به موسیالا داد. اشلوتربک در ضربات ایستگاهی نیز یک سرزن قهار و تشنه گلزنی نشان داد اما با توجه به صحبت‌های ناگلزمان بعد از بازی دانمارک اینطور به نظر می‌رسد که جاناتان تاه به‌خاطر تجربه بیشتر به ترکیب اصلی و قلب دفاع برگردد و کنار رودیگر مقابل اسپانیا بازی کند.

در پست دفاع چپ نیز با توجه به حضور لامینه یامال به عنوان خطرناک‌ترین عنصر تهاجمی اسپانیا در نقش وینگر راست و با در نظر گرفتن اینکه میتلشتات نسبت به رائوم بازیکن ایستاتر و در فاز دفاع مهره موفق‌تری است احتمال بازگشت این مدافع تیم اشتوتگارت به ترکیب اصلی آن هم در ورزشگاه خانگی باشگاهش وجود دارد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود فلورین ویرتز نسبت به سانه برای این بازی به ترکیب اصلی نزدیکتر باشد و امکان اینکه ناگلزمان مقابل لاروخا با همان ارنج ثابت سه بازی مرحله گروهی به میدان برود بسیار بالاست.

دیدگاه‌ها