کد خبر : 2052752 | 14 تیر 1403 ساعت 23:13 | 36.7K بازدید | 148 دیدگاه

ضربه بزرگ به ترکیه: محرومیت دو جلسه‌ای دمیرال

مریح دمیرال، مدافع تیم ملی ترکیه، پس از خوشحالی گل نژادپرستانه در بازی اتریش، دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

ضربه بزرگ به ترکیه: محرومیت دو جلسه‌ای دمیرال

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ترکیه در یورو ۲۰۲۴ با یک ضربه سنگین مواجه شده است و در بازی مقابل هلند و بازی احتمالی در مرحله نیمه‌نهایی، ستاره خط دفاعش را در اختیار نخواهد داشت.

مدافع تیم الاهلی با دو گل با ضربه سر در جریان پیروزی مرحله یک‌هشتم نهایی برابر اتریش، نقش مهمی در رساندن تیمش به این مرحله داشت. با این حال، او پس از به ثمر رساندن گل دوم، با انجام یک حرکت جنجالی به نام «سلام گرگ»، جنجال‌برانگیز شد.

این حرکت به نظر می‌رسد با گروه گرگ‌های خاکستری، یک گروه افراطی راست‌گرا در ترکیه، مرتبط باشد. یوفا تأیید کرد که روز چهارشنبه تحقیقات خود را آغاز کرده و بر اساس گزارش بیلد، این بازیکن سابق یوونتوس دو بازی محروم خواهد شد.

بنابراین، دمیرال در بازی مقابل هلند در برلین و همچنین در صورت صعود ترکیه به مرحله نیمه‌نهایی غایب خواهد بود.

2050490

در آلمان، سازمان حفاظت از قانون اساسی معتقد است که هواداران گرگ‌های خاکستری افراطی هستند. این حرکت در فرانسه و اتریش ممنوع است، اما دمیرال که همچنین تصویری از شادی گل خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، از تصمیم خود دفاع کرد.

او گفت: «من یک جشن خاص در ذهن داشتم، چیزی که با هویت ترکی من مرتبط است. من بسیار افتخار می‌کنم که ترک هستم و بعد از گل زدن آن را عمیقاً احساس کردم. می‌خواستم این احساس را بیان کنم و خیلی خوشحالم که این کار را کردم. هواداران ما به ما افتخار می‌کنند. من آنها را دیدم که این حرکت را در استادیوم انجام می‌دهند و این باعث شد که بیشتر بخواهم آن را انجام دهم. من بسیار خوشحالم.»

مقررات ایمنی و امنیت یوفا بیان می‌کند: «تبلیغ یا اعلام، پیام‌های سیاسی به هر نحوی یا هر اقدام سیاسی دیگر در داخل یا در نزدیکی استادیوم قبل، در طول و بعد از مسابقه کاملاً ممنوع است.»

دیدگاه‌ها