کد خبر : 2052621 | 14 تیر 1403 ساعت 09:19 | 21.4K بازدید | 23 دیدگاه

پایان یک دوره: نسل طلایی بلژیک هدر رفت

عدم موفقیت تیم ملی بلژیک در تورنمنت‌های بزرگ باعث شد که این تیم عملا فرصت درخشانی را با حضور نسل طلایی‌اش از دست بدهد.

پایان یک دوره: نسل طلایی بلژیک هدر رفت

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به یک دهه است که تیم ملی بلژیک خودش را به عنوان یک مدعی اصلی در بسیاری از رقابت‌های بزرگ مطرح می‌کند و در همه پیش‌بینی‌ها همیشه یکی از تیم‌هایی بوده که شانس بالا بردن جام قهرمانی یا حداقل فرصت دردسرساز بودن برای سایر رقبا را داشته است اما واقعیت این است که شرایط به شکل دردناکی برای آنها تمام شده است. 

این تیم از حضور بازیکنان تراز اولی مانند ادن هازارد، کوین دی بروینه، تیبو کورتوا، روملو لوکاکو، یان فرتونگن، اکسل ویتسل یا ونسان کمپانی بهره برده است. تیمی گران‌قیمت که می‌تواند شاهکارهای بزرگی خلق کند اما کاملا هدر رفته است. آنها با حضور روبرتو مارتینز برای رسیدن به قهرمانی تلاش کردند اما او هم نتوانست انتظارات را برآورده کند. 

حتی تغییر سرمربی هم کمکی به آنها نکرده است که بتوانند این شرایط را تغییر دهند. با حضور دومنیکو تدسکو در راس کادر فنی این تیم، نتایج برای آنها بهتر نشده است. 

این یورو قرار بود آخرین فرصت مهم آنها برای کسب قهرمانی با نسل طلایی باشد که رو به افول است. با این حال، تصویری که آنها از خودشان ارائه دادند در واقع تیمی بدون برنامه و شخصیت و به صورت کلی بدون توانایی ارائه فوتبال بود. همه چیز از بازی مرحله گروهی برابر اوکراین قابل پیش بینی بود. یک تساوی برای صعود کافی بود و آنها برای همین بازی کردند. چیزی که مورد قبول هواداران بلژیک قرار نگرفت. 

2049566

وقتی خبرنگاری از دی بروینه درباره ناکامی نسل طلایی پرسید، او با کلمه «احمق» پاسخش را داد. دردسری دیگر برای تیمی که هرگز جنجال و ناامیدی کم نداشت. کاپیتان تیم ملی این سوال را احمقانه می‌داند اما دقایقی قبل در زمین پس از سوت پایان بازی ناراحت و شکست خورده به هوادارانش نگاه می‌کرد. تصویری که ارزش نوشتن هزاران کلمه را دارد. نسل طلایی بلژیک بدون دستیابی به نتیجه خاصی از بین رفت. 

آنها امیدوار بودند که در این تورنمنت بتوانند از بهترین فرصت ممکن استفاده کنند، اما از همان بازی اول برابر اسلواکی که با شکست همراه شد و این تیم توانست بازی بهتری نسبت به شیاطین سرخ ارائه کند همه چیز مشخص بود. شاگردان دومینکو تدسکو یک شکست، یک مساوی و یک پیروزی به دست آوردند و عملکردی ضعیف به نسبت یکی از تیم‌هایی که مدعی بود ارائه کردند. 

2049550

علاوه بر این، جو این تیم هم چندان خوب نبود و مشکلات داخلی زیادی خصوصا با توجه به کورتوا که یکی از بهترین بازیکنان آنهاست وجود داشت. باید به حضور چند بازیکن در شرایط نه چندان خوب هم اشاره کرد، مانند دی بروینه یا لوکاکو. هیچ کدام از آنها در دوران اوج نبودند و حتی بعضی مانند ویتسل مصدوم بودند. 

تنها موفقیت قابل توجه این تیم کسب عنوان سومی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. موفقیتی در میان دریایی از نتایج بد چون آنها در جریان جام‌های جهانی ۱۰ سال گذشته نتوانستند بالاتر از یک چهارم نهایی بروند و در جام جهانی ۲۰۲۲ حتی از مرحله گروهی هم صعود نکردند. در یورو هم شرایط به همین شکل بوده است. 

با شکست برابر تیم ملی فرانسه، حضور بلژیکی‌ها در جام ملت‌های اروپا به پایان رسید و به این ترتیب یک نسل طلایی با نتایج کاملا معمولی به هدر رفت. پایان یک دوره.

دیدگاه‌ها