کد خبر : 2052568 | 13 تیر 1403 ساعت 21:20 | 17K بازدید | 4 دیدگاه

بعد از چند سال ضرر: بالاخره اینتر سودده شد

اینتر برای اولین بار از فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ به سوددهی خواهد رسید. این باشگاه که مالکیت آن در ماه مه تغییر کرد، توانسته ضررهای خود را نسبت به فصل گذشته نصف کند.

بعد از چند سال ضرر: بالاخره اینتر سودده شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه شرکت سونینگ نتوانست وام نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورویی خود را به همراه بهره آن بازپرداخت کند، مالکیت باشگاه به طور موثر به اوکتری منتقل شد. مدیرعامل سابق، بپه ماروتا، به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب شد و او تاکید کرد که به دلیل متعادل شدن تراز مالی، نیازی به فروش ستاره‌های تیم در نقل و انتقالات تابستانی نیست. طبق محاسبات کالچو ای فینانزا، این اولین سالی خواهد بود که اینتر پس از فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ به سود می‌رسد.

آنها در فصل 22-2021 به رکورد باورنکردنی ۱۴۰ میلیون یورو ضرر رسیده بودند که تحت تاثیر بحران کووید نیز قرار داشت که باعث کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها شد. این رقم در فصل ۲۰۲۲- ۲۰۲۳ به ۸۵ میلیون یورو کاهش یافت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ به ۴۰ میلیون یورو برسد. اینتر با قراردادهای اسپانسری و صعود به رقابت‌ها تقویت شد این وبسایت که در زمینه امور مالی فوتبال تخصص دارد، با اینکه هنوز از ارقام رسمی استفاده نکرده، پیش‌بینی می‌کند که درآمد اینتر در سال مالی جاری ۴۴۰ میلیون یورو باشد که نسبت به سال گذشته ۱۵ میلیون یورو افزایش یافته است.

2050195

دریافت مبلغ اضافی ۲۴ میلیون یورویی از درآمدهای تجاری باعث تقویت مالی قابل توجهی شد. طبق محاسبات آنها، اینتر در سال آینده برای اولین بار از فصل 18-2017، ۱۰ میلیون یورو سود خالص ثبت خواهد کرد. همچنین با راه‌یابی به جام باشگاه‌های جهان در فصل 25-2024، لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید و قرارداد اسپانسری با بتسون، برای آنها درآمدهای آتی تضمین شده است. این باشگاه همچنان بدهی‌های هنگفتی دارد، اما از آنجایی که بخشی از آن به اوکتری تعلق داشت که اکنون صاحب باشگاه است، این رقم باید به زیر ۷۰۰ میلیون یورو کاهش یابد.

دیدگاه‌ها