کد خبر : 2052415 | 13 تیر 1403 ساعت 06:00 | 10.1K بازدید | 26 دیدگاه

14 باشگاه عربستانی خصوصی شدند!

شورای وزیران عربستان سعودی در جلسه روز سه‌شنبه خود پیش نویس سند خصوصی سازی 14 باشگاه ورزشی را امضا کردند.

14 باشگاه عربستانی خصوصی شدند!

به گزارش ورزش سه، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی، در تاریخ 5 ژوئن 2023 پروژه سرمایه گذاری و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی را به منظور دستیابی به اهداف "چشم انداز عربستان سعودی 2030" آغاز کرد. هدف از این طرح، ایجاد یک بخش ورزشی موثر از طریق ایجاد انگیزه و توانمندسازی بخش خصوصی برای کمک به توسعه ورزش و دستیابی به برتری مطلوب برای تیم‌های ملی و باشگاه‌های ورزشی بود.

در فاز اول، این پروژه شامل دو مسیر اصلی بود: موافقت با سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های توسعه‌‌ای در باشگاه‌های ورزشی در ازای واگذاری مالکیت باشگاه‌ها به آنها (در حال حاضر باشگاه های النصر، الهلال، الاتحاد و الاهلی توسط سرمایه گذاری عمومی خریداری شدند و آرامکو نیز باشگاه القادسیه را تصاحب کردند) و سپس پیشنهاد تعدادی از باشگاه‌های ورزشی را برای خصوصی سازی.

این پروژه بر اساس سه هدف راهبردی آغاز شد که عبارتند از ایجاد فرصت‌های کیفی و محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری در ورزش برای دستیابی به اقتصاد ورزشی پایدار، ارتقای سطح حرفه‌ای و مدیریت اداری و مالی در باشگاه‌های ورزشی و همچنین ارتقای سطح باشگاه ها و توسعه زیرساخت‌های آنها برای ارائه بهترین خدمات به ورزش دوستان.

دیدگاه‌ها