کد خبر : 2052376 | 12 تیر 1403 ساعت 22:55 | 37.1K بازدید | 30 دیدگاه

انگلیس با دو غایب بزرگ مقابل سوئیس

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، پیش از دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 مقابل سوئیس با معضل انتخاب بازیکن مواجه است. مارک گوئهی و احتمالاً جود بلینگام به دلیل مصدومیت در دسترس نخواهند بود.

انگلیس با دو غایب بزرگ مقابل سوئیس

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس روز یکشنبه با کسب پیروزی 2-1 مقابل اسلواکی به سختی به جمع هشت تیم برتر راه یافت. شاگردان ساوت‌گیت پس از ارائه نمایشی ضعیف دیگر، در آستانه حذف زودهنگام از یورو 2024 قرار داشتند، اما ضربه قیچی برگردان دیدنی بلینگام در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده، مانع از شکست آن‌ها شد و بازی را به وقت‌های اضافه کشاند. هری کین در کمتر از یک دقیقه پس از شروع وقت‌های اضافه، با ضربه سر، انگلیس را پیش انداخت و سه شیر به سختی توانستند این پیروزی غیرمنتظره اما شاید ناعادلانه را حفظ کنند.

صحنه‌های شادی پس از سوت پایان در گلزن‌كرشن به راه افتاد، اما حالا تمرکز در اردوی تیم ملی انگلیس به رویارویی با سوئیس در مرحله یک چهارم نهایی معطوف خواهد شد.

با در نظر گرفتن عملکرد سوئیس، به نظر می‌رسد انگلیس در این دیدار تیم کم‌شانس‌تری باشد.

ساوت‌گیت تاکنون در آلمان تمایلی به ایجاد تغییرات گسترده در ترکیب اصلی خود نداشته است، اما او ممکن است مجبور شود دو تغییر در ترکیب اصلی خود مقابل اسلواکی ایجاد کند.

گوئهی در هر چهار بازی اخیر انگلیس در مرکز خط دفاعی کنار جان استونز بازی کرده است، اما او پس از دریافت دومین کارت زرد خود در مسابقات روز یکشنبه، به دلیل محرومیت در این دیدار حضور نخواهد داشت.

2049896

بلینگام، قهرمان لحظه آخری انگلیس، در صورت محکومیت از سوی یوفا به دلیل حرکت تحریک‌آمیز پس از بازی با اسلواکی، ممکن است بازی را از دست بدهد. بلینگام ادعا کرد که این حرکت “شوخی‌ای بین او و دوستان نزدیکش که در بازی حضور داشتند” بوده است.

روز دوشنبه، یوفا پرونده اخلاق و انضباطی را علیه بلینگام به دلیل "احتمال نقض قوانین اساسی رفتار شایسته" باز کرد. در صورت اثبات جرم، این بازیکن 21 ساله ممکن است با محرومیت، جریمه یا هر دو روبرو شود.

2049894

به نظر می‌رسد با توجه به تعویض عزری کنسا در وقت‌های اضافه روز یکشنبه، ساوت‌گیت این بازیکن را به جای گوئهی انتخاب کند.

غیبت بلینگام برای ساوت‌گیت سردرد بیشتری ایجاد خواهد کرد. سرمربی انگلیس بعید است در این مرحله از مسابقات تغییر سیستم دهد، بنابراین او می‌تواند به سادگی فیل فودن را به نقش بلینگام در مرکز خط حمله منتقل کند و آنتونی گوردون را در بال چپ به ترکیب اصلی اضافه کند.

از طرف دیگر، ساوت‌گیت می‌تواند جای خالی بلینگام را با کول پالمر پر کند و فودن را در جناح چپ نگه دارد. اگر او تصمیم بگیرد بوكایو ساکا را نیمکت‌نشین کند، در آن صورت فودن به مرکز، گوردون به چپ و پالمر به راست منتقل خواهند شد.

با این حال، اگر انگلیس مقابل تیم پرقدرت سوئیس عملکرد بهتری نداشته باشد، وضعیت بلینگام کاملاً بی‌اهمیت خواهد بود.

ترکیب احتمالی انگلیس مقابل سوئیس: پیکفورد، واکر، استونز، کنسا، تریپیه، رایس، ماینو، ساکا، فودن، گوردون، کین.

دیدگاه‌ها