کد خبر : 2052370 | 12 تیر 1403 ساعت 22:25 | 4.5K بازدید | 9 دیدگاه

کالتزونا: ایتالیا باید به اسپالتی زمان بدهد

فرانچسکو کالتزونا، سرمربی اسلواکی، می‌گوید فدراسیون فوتبال ایتالیا باید به لوچانو اسپالتی فرصت بیشتری بدهد.

کالتزونا: ایتالیا باید به اسپالتی زمان بدهد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال اسلواکی به غلبه بر انگلیس و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 فاصله کمی داشت که با گل‌های جود بلینگام و هری کین شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فرانچسکو کالتزونا، سرمربی فعلی اسلواکی، درباره این شکست به اسکای اسپورت گفت: "به طور کلی من از عملکرد تیم راضی‌ام، حتی اگر ناراحت باشیم به این عملکرد افتخار می‌کنم چون ما به تاریخ‌سازی برای این کشور نزدیک بودیم. ما یک دقیقه و نیم با این افتخار فاصله داشتیم... اما من به بازیکنانم افتخار می‌کنم، در 29 دقیقه وقت اضافه انگلیس را در نیمه زمین آن‌ها نگه داشتیم و این مایه افتخار است."

آیا پشیمان هستید؟

ما طعم صعود به دور بعد را چشیده بودیم، اما از قبل در گروه، فوتبال خوب و با کیفیتی به نمایش گذاشته بودیم. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد می‌توانیم مقابل انگلیس تا آخرین ثانیه برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازی کنیم اما ما به خودمان اعتماد داشتیم. پسرها خوب کار کردند، به تمامی آن‌ها افتخار می‌کنم.

بعد از مسابقه چه اتفاقی افتاد؟ بحث و جدل زیاد بود...

هیچ چیزی اتفاق نیفتاد. یک اتفاقی در زمین بود، دکلان رایس در نزدیکی تیم داوری ایستاده بود. می‌خواستم سوالی از داور بپرسم، رایس به من اعتراض کرد و من هم جواب او را دادم. او بازیکن بزرگی است، اما شاید نباید آنجا می‌بود یا از داوران دفاع می‌کرد. شاید او می‌توانست از این کار اجتناب کند حتی با وجود اینکه بلافاصله بعد از آن از من عذرخواهی کرد.

بازی در مراحل انتخابی جام جهانی؟

ما هر کاری برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد، تنها تجربه ما در جام جهانی مربوط به سال 2010 است. این آسان نخواهد بود، همانطور که در این یورو دیدیم، حتی کشورهایی که ضعیف بودند هم رشد کرده‌اند و هیچ نتیجه از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. ما آنچه را که برای رسیدن به هدف لازم است در اختیار داریم.

ایتالیای اسپالتی چه چیزی کم دارد؟

من آخرین بازی آن‌ها را ندیدم، در کنفرانس مطبوعاتی بودم. می‌توانم بگویم برای کار کردن در تیم ملی زمان واقعاً کم است و صبر لازم است. آن‌ها حذف شده‌اند اما باید به اسپالتی زمان بدهند. او مربی بزرگی است و مدت کوتاهی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشته است، من هم در ابتدا سختی‌ها و انتقاداتی داشتم. با این حال فدراسیون همیشه به من نزدیک بوده و به این هدف رسیده‌ایم. شما نباید در ابتدای مراحل سخت همه چیز را دور بریزید.

2049881

دیدگاه‌ها