کد خبر : 2052243 | 12 تیر 1403 ساعت 11:29 | 14.8K بازدید | 40 دیدگاه

استارت فدراسیون برای تجهیز 5+2 ورزشگاه به VAR

جلسه ستاد آماده سازی ورزشگاه‌ها به فناوری کمک داور ویدیویی برگزار شده است.

استارت فدراسیون برای تجهیز 5+2 ورزشگاه به VAR

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال عزم خود را برای برگزاری فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر با فناوری کمک داور ویدیویی جزم کرده است. به نظر می‌رسد که اتفاقات رخ داده در هفته پایانی لیگ فصل قبل سبب شده تا لیگ بیست و چهارم تحت هر شرایطی با فناوری کمک داور ویدیویی برگزار شود.

در همین خصوص، جلسات مختلفی توسط فدراسیون فوتبال و ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برگزار گردیده که جلسه چهارم آن، امروز و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار گردید و درخصوص نواقص و معایب مختلف استادیوم‌های لیگ برتر، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در تصویری که سایت فدراسیون فوتبال منتشر کرده، ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، فولاد خوزستان، شهید سلیمانی سیرجان و شهدای مس رفسنجان آماده نصب سیستم کمک داور ویدیویی بوده و ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک نیز در حال آماده سازی برای نصب VAR است.

2049687

این در شرایطی است که پیش از این نیز ورزشگاه‌های آزادی تهران و نقش جهان اصفهان به واسطه برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، مشکلی برای نصب و استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی ندارد تا بدین ترتیب، شمار استادیوم‌های آماده به عدد هفت برسد.

با این حال، ابهام اصلی درخصوص هشت ورزشگاه دیگر لیگ برتر است. استادیوم‌های فولادشهر اصفهان، غدیر اهواز، شهید نصیری یزد، لر آرنا خرم آباد، تختی تهران، سن سیروس انزلی، سردار آزادگان قزوین و شهید وطنی قائمشهر هنوز امکان نصب فناوری کمک داور ویدیویی را ندارند.

به نظر می‌رسد تا زمانی‌که این هشت استادیوم نیز به فناوری کمک داور ویدیویی مجهز نشوند، امکان آغاز لیگ بیست و چهارم وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها