کد خبر : 2052234 | 12 تیر 1403 ساعت 10:41 | 24.9K بازدید | 9 دیدگاه

بدون حتی یک انتقال

در لیگ ستارگان به روی ایران بسته شد!

ستاره‌های فوتبال ایران مدتی است که در لیگ قطر حضور پیدا نمی‌کنند.

در لیگ ستارگان به روی ایران بسته شد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از حضور پرشمار بازیکنان ایرانی در لیگ قطر در دهه‌های گذشته در دو سال اخیر تنها امین حزباوی مورد توجه‌ باشگاه‌های قطری قرار گرفته و مدت‌هاست انتقالی از ایران به قطر اتفاق نیفتاده است.

عبدالرضا برزگری هافبک دهه 60 تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اولین بازیکنی بود که در لیگ قطر حضور پیدا کرد و بعد از آن بیش از 70 بازیکن ایرانی در تیم‌های مختلف قطری به میدان رفتند و برخی از آنها در تیم‌های مختلف و سال‌های طولانی در این لیگ به میدان رفتند.

امید ابراهیمی که سابقه طولانی در فوتبال قطر دارد به همراه امین حزباوی جوان مستعد فوتبال ایران دو بازیکن شاغل در لیگ قطر هستند که در لیگ ستارگان به میدان می‌روند اما بازیکن جدیدی در دو فصل گذشته به این لیگ منتقل نشده است.

1965263

با توجه به افزایش سهمیه استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ ستارگان قطر عدم حضور فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ قطر عجیب است، آن هم با توجه به اینکه تعدادی از ستاره‌های فوتبال ایران در لیگ امارات به میدان می‌روند و حتی برخی از بازیکنان لیگ گذشته مورد توجه تیم‌های اماراتی قرار گرفته‌اند.

درخشش برخی از بازیکنان ایرانی در لیگ بیست و سوم هم باعث نشد تا احتمال حضور آنها در لیگ ستارگان قطر افزایش پیدا کند و به نظر می‌رسد که یک فصل دیگر هم بازیکنان ایرانی مورد توجه تیم‌های قطری قرار نگرفته‌اند.

باشگاه‌های العربی، الغرافه، الاهلی، السد و القطر در دهه‌های مختلف بازیکنانی همچون امیر قلعه‌نویی، فرشاد پیوس، علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی در سال‌های نسبتا دور و بازیکنانی مانند هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، حسین کنعانی‌زادگان، اشکان دژاگه، شجاع خلیل‌زاده، امید ابراهیمی و ... در ترکیب خود داشته‌اند و حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ مورد استقبال خاصی قرار داشت.

استفاده از بازیکنان اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی باعث شده تا قطری‌ها از سهمیه‌های خود برای حضور حداکثری بازیکنان این سه قاره استفاده کنند و آسیایی‌هایی که در این لیگ به میدان می‌روند بازیکنانی از کشورهای اردن و عراق هستند.

دیدگاه‌ها