کد خبر : 2052206 | 12 تیر 1403 ساعت 01:54 | 58.6K بازدید | 70 دیدگاه

یک سیو و مهار سه پنالتی، دیگه چی می‌خوای؟

دیوگو کاستا برنده مناظره با اوبلاک!

دیوگو کاستا در شب پر از احساسات یورو ۲۰۲۴، مرد اول دیدار پرتغال-اسلوونی بود.

دیوگو کاستا برنده مناظره با اوبلاک!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پرتغال و اسلوونی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ تبدیل به یکی از پراتفاقات‌‌ترین بازی‌های اخیر فوتبال اروپا شد.

این بازی ابتدا به شکل کم موقعیت و بسیار کم هیجانی آغاز شد اما رفته رفته و با نزدیک شدن به پایان بازی، این دیدار تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مسابقات یورو ۲۰۲۴ شد.

این بازی نبرد دروازه‌بان‌ها بود. یکی یان اوبلاک ۳۱ ساله که با کوله‌باری از تجربه و رویارویی‌های فراوان با کریستیانو رونالدو به این بازی آمده بود و دیگری دیوگو کاستای ۲۴ ساله که پیش از این بازی هم مشتریان زیادی داشت و قطعا از فردا تیم‌های بیشتری برای جذب او صف خواهند کشید.

2049615

شب داغ فرانکفورت آرنا از اینجا شروع شد. جایی که در لحظات پایانی نیمه دوم رونالدو در موقعیت تک به تک با یان اوبلاک قرار گرفت اما ضربه فوق ستاره النصر را دروازه‌بان اتلتیکو مادرید به خوبی مهار کرد.

بازی در ۹۰ دقیقه به پایان رسید و در وقت اضافه اول باز هم اهالی فوتبال شاهد هنرنمایی اوبلاک بودند که گریه رونالدو را درآورد. در آخرین لحظات نیمه اول وقت‌های اضافه، اوبلاک به زیبایی هر چه تمام‌تر پنالتی کریستیانو را مهار کرد و او را ناکام گذاشت.

ویدئو: 346676

پاسخ‌های قاطع اوبلاک به حملات پرتغال را کاستا با شعبده‌بازی جواب داد. در دقیقه ۱۱۵ پس از اشتباه عجیب په‌په، دومنیکو ششکو با دروازه‌بان تک به تک شد تا اسلوونی را به یک‌چهارم نهایی بفرستد اما خروج کاستا و سیو عالی او که همه را یاد سیو امیلیانو مارتینز در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ انداخت، که پرتغال را از حذف نجات داد.

2049616

حالا نوبت جدال مستقیم دو دروازه‌بان در ضربات پنالتی بود. در اولین ضربه، کاستا شوت ایلیچیچ را که به سمت راست دروازه رفته بود، سیو کرد و روحیه و انگیزه زیادی به تیمش داد.

2049617

پس از او اوبلاک در مهار دوباره ضربه رونالدو ناکام بود و پرتغال در ضربات پنالتی جلو افتاد.
اسلوونی فرصت جبران داشت اما کاستا مانند دیوار از دروازه پرتغال محافظت می‌کرد و اجازه ورود هیچ توپی را نمی‌داد. او در پنالتی دوم به سمت چپ شیرجه زد و شوت بالکوویچ را گرفت تا برونو فرناندز پرتغال را ۲-۰ جلو بیاندازد. ‌

2049618
2049619

در سومین ضربه هم کاستا خیال تسلیم‌ شدن نداشت و با شکلی مشابه دو پنالتی  قبل، ضربه وربیچ را دفع کرد تا پس از گل شدن پنالتی سوم پرتغال توسط برناردو سیلوا، این دروازه‌بان پورتو باشد که یک تنه پرتغال را به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌فرستد. او با مهار سه پنالتی تبدیل به یکی از چهره‌های شاخص یورو ۲۰۲۴ شد و همچنین به اولین دروازه‌بان تاریخ مسابقات یورو تبدیل شد که در این مسابقات موفق به مهار سه پنالتی می‌شود.

دیدگاه‌ها