کد خبر : 2052204 | 12 تیر 1403 ساعت 09:35 | 132.6K بازدید | 294 دیدگاه

فرصتی که خدا به کریستیانو داد

جام بدون تو لطفی ندارد رونالدو!

کریستیانو رونالدو با جبران اشتباه خود در ضربات پنالتی بازی مقابل اسلوونی به پرتغال کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 صعود کند.

جام بدون تو لطفی ندارد رونالدو!

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو که به خودی خود در هر بازی بدون توجه به گلزنی، ارسال پاس یا حرکات تاثیرگذار چهره قابل توجهی است، در بازی با اسلوونی اشتباه خود را جبران و به صعود تیمش کمک کرد.  

پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 امشب در ورزشگاه فرانکفورت آرنا به مصاف اسلوونی رفت و دیداری که در وقت‌های معمولی و اضافی برنده نداشت، در ضربات پنالتی تکلیف برنده‌اش مشخص شد و در نهایت پرتغال به مرحله بعدی راه پیدا کرد.

امکان این وجود داشت که بازی در وقت‌های اضافی به پایان برسد و به پنالتی کشیده نشود اما هم پرتغال و هم اسلوونی فرصت خوبی را از دست دادند. اول نوبت پرتغال بود که کریستیانو رونالدو در نیمه اول نتوانست یان اوبلاک را مغلوب خود کند و ضربه پنالتی او توسط دروازه‌بان حریف مهار شد.

2049613

لحظات بعد نوبت استراحت بین دو نیمه وقت‌های اضافی رسید که رونالدو به شدت از این ناکامی ناراحت بود و اشک می‌‌ریخت تا  افسوس خود برای از دست رفتن این پنالتی را نشان دهد. او به هر ترتیب موفق شد یک نیمه دیگر را پشت سر بگذارد و به فکر شروع ضربات پنالتی باشد تا در این مرحله خطای خود را جبران کند.

باورنکردنی بود و اغلب پیش بینی‌ها بر این اساس بود که روبرتو مارتینز ترجیح می‌دهد رونالدو آخرین انتخاب او در میان پنالتی زن‌های پرتغال باشد اما کریستیانو یک بار دیگر برای تثبیت ذهنیت برنده خود همه را غافلگیر کرد.

2049611

بعد از اینکه اول ضربه پنالتی اسلوونی توسط  دیوگو کاستا مهار شد، نوبت رونالدو شد تا دوباره از روی ضربه پنالتی با اوبلاک رو به رو شود. او مطابق معمول یک نفس عمیق کشید و حرکت به سمت توپ را آغاز کرد.

2049612

فوق ستاره پرتغال با سرعت به سمت توپ رفت اما مکث کرد و به آرامی قدم برداشت تا تمرکز اوبلاک را بهم بریزد. او با تمام قدرت توپ را به نزدیک‌ترین فاصله ممکن تا تیرک عمودی فرستاد و اوبلاک این بار هم جهت توپ را درست تشخیص داد اما موفق به مهار آن نشد.

رونالدو با این ضربه موفق شد روحیه تیمش را به بهترین شکل ممکن بالا ببرد و جو ورزشگاه را به نفع پرتغال تغییر بدهد. جالب‌ترین قسمت ضربه پنالتی او احساس تاسف نسبت به تماشاگران پرتغالی بود.

رونالدو قبل از بازگشت به میانه میدان و انتظار کشیدن برای باقی ضربات پنالتی، دو دست خود را به هم چسباند و از چهره‌اش مشخص بود که از هواداران عذرخواهی کرده و درخواست دارد تا او را به خاطر ضربه حساسی که از دست داده بود قضاوت نکنند.

2049610

ستاره 39 ساله که تا به امروز بارها ذهنیت و تمرکز خود را محک زده و در زمین فوتبال آن را نشان داده، بار دیگر اثبات کرد که چه اندازه هنوز تشنه چالش‌های جدید است و می‌خواهد خیلی زود از اشتباهاتی که داشته به بهترین شکل ممکن درس گرفته و آن را به سرعت جبران کند.

رونالدو و همبازیانش با این برد روحیه بخش به مرحله بعدی راه پیدا کرده‌اند و باید در دور یک چهارم نهایی حریف فرانسه شوند؛ یک بازی دیگر برای محک زدن توانایی‌ها و ذهنیت کریستیانو.

2049609

او شبی که می‌شد با غم به پایان برسد را با شادی به پایان رساند، همانطور که خودش در پایان بازی گفت: "در ابتدا غمگین شدم و در‌ پایان بازی به شادی رسیدم. اوبلاک موفق شد ضربه پنالتی من را مهار کند. ما شایسته برد بودیم چون اسلوونی در تمام طول بازی دفاع می‌کرد."

دیدگاه‌ها