کد خبر : 2052098 | 11 تیر 1403 ساعت 15:11 | 13.7K بازدید | 6 دیدگاه

گزینه شمسایی پرید!

جزئیات حضور جنجال‌ساز مربی اسپانیایی در تیم ملی

یکی از ده‌ها گزینه‌ خارجی که وحید شمسایی برای مدیریت فنی تیم ملی فوتسال و پیرامون حضور در جام جهانی به توافق رسیده بود، به علت طولانی شدن مراحل قرارداد، منتفی شده است.

جزئیات حضور جنجال‌ساز مربی اسپانیایی در تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا 2024، وحید شمسایی برای تمدید قرارداد شروطی را پیش‌روی کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال گذاشت که یکی از مهم‌ترین و البته حل نشدنی‌ترینِ آن‌ها حضور یک مربی تراز اول و تئوریسین در تیم ملی به عنوان مشاور یا مدیرفنی در جام جهانی ازبکستان بوده است. شمسایی و همکارانش در کادرفنی تیم‌ملی با مربیان مختلف خارجی وارد مذاکره شده بودند و پس از بررسی تمامی گزینه‌ها با یک مربی اسپانیایی توافق نمودند و سپس مراحل قرارداد را به فدراسیون فوتبال واگذار کردند. اگرچه هرگز نام این مربی بنا به دلایلی فاش نشد.

طی هفته‌های گذشته اتفاقاتی در کشور و فدراسیون فوتبال رخ داد که باعث شد مذاکره و قرارداد با مربی اسپانیایی کِش پیدا کند و حالا به نظر می‌رسد طبق گفته‌های شمسایی، گزینه مدنظر او با یک تیم باشگاهی سطح اول اسپانیا برای همکاری توافق کرده و عملا حضور وی در تیم ملی فوتسال منتفی شده است.

با از کف رفتن این گزینه، شمسایی به دنبال مربی خارجی دیگری خواهد بود. گفتنی است، پس از اینکه اعلام شد وحید شمسایی تقاضای حضور مربی خارجی در کادرفنی تیم ملی را به فدراسیون فوتبال داده است بسیاری از پیشکسوتان فوتسال نسبت به تصمیم سرمربی تیم ملی انتقاد داشتند و حضور کوتاه مدت مربی خارجی را غیر منطقی دانستند.

2049430

با این حال، مربی خارجی تنها برای مدت کوتاهی به کادرفنی تیم ملی و فقط برای جام جهانی اضافه خواهد شد و طبق معمول با قراردادی دلاری پای میز مذاکره با فدراسیون فوتبال می‌نشیند و از آن جایی که شمسایی برنامه دارد که با آغاز لیگ برتر و جهت آشنایی مربی خارجی با ستاره‌های تیم ملی و لیگ باشگاهی، این قرارداد هر چه زودتر منعقد شود.

مشخص نیست که آیا فدراسیون فوتبال با حضور مربی خارجی با سرمربی تیم ملی تفاهمی پیدا می‌کند یا خیر. البته شمسایی مدعی است که مهدی تاج بر سر این مسئله با او به توافق رسیده است.

کمتر از 12 روز تا آغاز لیگ برتر فوتسال ایران زمان مانده است و باید دید در روزهای آتی کدام گزینه خارجی راهی فدراسیون فوتبال خواهد شد. انتظار می‌رود، مربی مورد نظر با توجه به جایگاه ایران در رنکینگ جهانی از مربیان بزرگ و مشهور باشد.

دیدگاه‌ها