کد خبر : 2052029 | 11 تیر 1403 ساعت 12:04 | 45.4K بازدید | 56 دیدگاه

کریستیانو از برزخ مقدماتی تا بهشت اسلوونی

از چشمان رونالدو آتش بیرون می‌زند و از کفش‌هایش گُل

رونالدو سه بازی فرصت داشته تا نامش را برای همیشه وارد تاریخ کند و حالا امشب، شاید برای آخرین بار شانسش را امتحان خواهد کرد.

از چشمان رونالدو آتش بیرون می‌زند و از کفش‌هایش گُل

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو بازیکنی بود که در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا بیشترین شوت را به سمت دروازه داشت اما هنوز گلی نزده است. هر مهاجم دیگری به‌خاطر آن رنج می‌برد. در مورد رونالدو، حتی بیشتر. 

گلزنی در یورو 2024 برای کریستیانو تقریباً یک وسواس است. او 39 سال سن دارد و این ششمین حضور او در بزرگترین رویداد قاره‌ای تیم‌های ملی است، کاری تاریخی که هیچ‌کس آن را انجام نداده و بنابراین او این امکان را دارد که تنها بازیکنی باشد که در6 یوروی متوالی گلزنی کرده اما این رکورد برابر او همچنان مقاومت می‌کند. 

2046984

این وضعیت باعث شده تا او تا حدی مضطرب به نظر برسد. او در سه بازی انجام شده موقعیت‌های گلزنی واضحی داشت اما نتوانست گلزنی کند. 

در دیدار مقابل ترکیه، وقتی همه چیز را در مقابل بایندیر داشت، گل را به برونو فرناندز که از پشت سر می‌آمد و در موقعیت بهتری بود، واگذار کرد. یک ضربه او در مقابل جمهوری چک به تیرک برخورد کرد و در مقابل گرجستان با دیواری به نام مامارداشویلی و دفاع مستحکم گرجستان روبرو شد که او را از گلزنی دور نگه داشت.

ما نگران او نیستیم. په‌په در مورد هم تیمی و رهبر تیمش گفت: «او در جام ملت‌های اروپا شادی زیادی به ما خواهد داد. ما باید در طول بازی‌ها موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنیم. فکر می‌کنم این چیزی است که ما کمی در آن مشکل داریم، اما فکر می‌کنم تیم برای اتفاقات پیش رو آماده است. واکنش  همه پس از شکست مقابل گرجستان عالی بود و ما واقعا منتظر بازی بعدی هستیم تا پاسخی قاطع بدهیم.»

2048333

این احساس مشترک رختکن است که از کاپیتان حمایت می‌کند و او را هنوز هم برای گلزنی به اسلوونیایی‌ها بسیار توانا می‌داند. با وجود یان اوبلاک درون دروازه، پرتغال معتقد است که اسلوونی امشب رقیب ایده‌آل برای ورود کریستیانو به تاریخ است.

البته به نظر هم می‌رسد که گلزنی مقابل حریفی مانند اسلوونی راحت‌تر از مرحله یک چهارم نهایی باشد، جایی که فرضاً فرانسه در انتظار پرتغال است یا در صورت راه یافتن به نیمه نهایی یکی از دو تیم آلمان یا اسپانیا را پیش رو خواهد داشت.

کریستیانو به تازگی 35 گل در فصل گذشته لیگ عربستان به ثمر رسانده است. میل و انگیزه او غیرقابل انکار است و این به تیم ملی نیز منتقل شده بود که با ده پیروزی در ده بازی قاطعانه به دور نهایی یورو راه یافت.

2049340

با این حال، گلزنی در مرحله نهایی همچنان از رونالدو فرار می‌کند. هیچکس در پرتغال به توانایی‌های کریستیانو شک ندارد. 

روبرتو مارتینز، مربی پرتغال، در نشست خبری اخیر خود بار دیگر تکرار کرد که رونالدو مهاجم ثابت و غیر قابل انکار تیمش است: «رونالدو در دور گروهی گل نزد و حالا همه انگیزه‌های دنیا را برای گلزنی در مرحله حذفی دارد.»

اولین چالش که در آن امید بیشتری برای فوق ستاره وجود دارد. اوبلاک بزرگترین مانع برای کریستیانو خواهد بود، اما هدف بسیار واضح است: جشن گرفتن گلی که در تاریخ رقابت‌های یورو ثبت می‌شود.

دیدگاه‌ها