کد خبر : 2051835 | 10 تیر 1403 ساعت 12:51 | 17.3K بازدید | 9 دیدگاه

بنتو به‌خاطر ایران، برنامه ادنوک لیگ را تغییر داد

با درخواست پائولو بنتو و برای آمادگی بازیکنان امارات پیش از جدال برابر قطر و ایران، برنامه آغاز ادنوک لیگ تغییر می‌کند.

بنتو به‌خاطر ایران، برنامه ادنوک لیگ را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه "الإمارات اليوم" اطلاع داده است که پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال امارات، در حال نهایی کردن برنامه آماده‌سازی تیم ملی این کشور برای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 است. این مسابقات از 5 سپتامبر آینده تا 10 ژوئن 2025 برگزار خواهد شد. بنتو قصد دارد برنامه‌ای شامل دوره‌های مختلف آماده‌سازی، اردوهای داخلی و خارجی و بازی‌های دوستانه را به فدراسیون فوتبال و لیگ حرفه‌ای ارائه دهد. این برنامه براساس شناخت تیم‌های رقیب که هفته گذشته در قرعه‌کشی کوالالامپور مالزی مشخص شد، تهیه شده است.

در قرعه‌کشی صورت گرفته، تیم ملی امارات در گروه اول با تیم‌های ایران، قطر، ازبکستان، قرقیزستان و کره شمالی در یک گروه قرار گرفت و در این مرحله 10 بازی انجام خواهد داد.

تیم ملی امارات اولین بازی خود را در خارج از خانه مقابل قطر در تاریخ 5 سپتامبر (پانزده شهریور) انجام خواهد داد و سپس در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) میزبان ایران خواهد بود. بنتو پیش‌تر اعلام کرده بود که اردوهای تابستانی کارایی ندارند و بازیکنان باید در دوره‌های آماده‌سازی با باشگاه‌های خود تمرکز کنند. او همچنین از لیگ حرفه‌ای خواسته بود که دو هفته از مسابقات لیگ در فصل جدید، قبل از شروع اردوی تیم ملی برگزار شود تا بازیکنان برای دیدارهای خود مقابل قطر و ایران در دو دور نخست مرحله مقدماتی آماده شوند. بنتو به اهمیت مسابقات داخلی، به ویژه لیگ، به عنوان بهترین روش آماده‌سازی تیم برای مسابقات آتی تاکید دارد.

2003438

انتظار می‌رود لیگ حرفه‌ای با توجه به شناخت تیم ملی از رقبا در مرحله سوم مقدماتی، تغییراتی در برنامه فصل جدید ایجاد کند. طبق برنامه قبلی، فصل جدید قرار بود در تاریخ‌های آزمایشی 17 و 18 آگوست (27 و 28 مرداد) آغاز شود و اولین هفته لیگ حرفه‌ای نهایتا در 23 همان ماه (دوم شهریور) برگزار شود.

همچنین انتظار می‌رود که فدراسیون فوتبال امارات و لیگ حرفه‌ای یک جلسه هماهنگی مشترک با حضور کادر فنی و مدیریت تیم ملی برگزار کنند تا برنامه آماده‌سازی نهایی را بررسی و تغییرات لازم را در برنامه مسابقات داخلی اعمال کنند و فرصتی مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی این کشور فراهم آورند.

دیدگاه‌ها