کد خبر : 2051816 | 10 تیر 1403 ساعت 12:04 | 12.4K بازدید | 39 دیدگاه

در ۶٠ ساعت سه بازی سنگین انجام دادیم؛

ریسک بزرگ‌تر را من کردم که سرمربی تیم ملی شدم!

پیمان اکبری معتقد است قبول هدایت تیم ملی والیبال ریسک بزرگی برای او بوده است.

ریسک بزرگ‌تر را من کردم که سرمربی تیم ملی شدم!

به گزارش "ورزش سه"، پیمان اکبری که بعد از برکناری پائز هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده گرفت در بخشی از مصاحبه مفصل خود صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

*تقوی جسارت به خرج داد
تصمیم سختی بود شاید هم برای رئیس فدراسیون و هم برای کادرفنی. تقوی جسارت به خرج داده بود و در وسط مسابقات تصمیمی گرفت که در دوره‌های قبل هرگز رخ نداده بود. این‌که مربی را در میانه مسابقات عزل و همان موقع مربی دیگری را جایگزینش کنند. اگر سال گذشته در انتخابی المپیک این اتفاق رخ داد به علت استعفای بهروز عطایی بود و طلوع‌کیان کار را پیش برد ولی سابقه این‌که بخواهیم وسط مسابقات، مربی برکنار کنیم را در گذشته نداشتیم که جسارت تقوی بود و ریسک بزرگی کرد. البته ریسک بزرگ‌تر را من انجام دادم و در آن شرایط چاره‌ای نداشتم. شاید در شرایط نرمال گرفتن این تصمیم چندان دلچسب نبود، اما از آن‌جایی که همیشه سرباز وطن و در خدمت والیبال بودم و دیدم تیم ملی والیبال ایران در شرایط خوبی نیست و رئیس فدراسیون از من خواسته‌ بود، با وجود تمام مشکلات قبول کردم.

*برای دیدار با ترکیه فرصت برنامه‌ریزی نداشتیم
برای دیدار با ترکیه فرصتی نداشتم تا با بازیکنانم صحبت کنم و حتی شب قبل از مسابقه که هدایت تیم ملی والیبال را قبول کردم، ساعت 11 صبح روز بعدش با ترکیه رقابت داشتیم. صبح بازیکنان از خواب بیدار شدند و مستقیم به دیدار با ترکیه رفتیم و فرصتی برای برنامه‌ریزی نبود و حتی جلسه آنالیز ترکیه را نیز لئوناردو دستیار پائز انجام داده بود ولی در فرصت شش روزه در ژاپن و همچنین سه روزی که پیش از آغاز رقابت‌ها به فیلیپین رفتیم، حدوداً 9 روز زمان داشتیم که در این مدت شرایط سختی را از نظر روحی و روانی و همچنین از نظر فنی پشت‌سر گذاشتیم. هشت باخت متوالی داشتیم و می‌خواستیم خوب تمرین و آنالیز کنیم. بخش‌هایی از تمرین خوب پیش می‌رفت و بخش‌هایی هم خوب نبود. جا دارد واقعاً از کادرفنی ایرانی تشکر کنم از امیر خوش‌خبر به‌عنوان سرپرست تیم تا دکتر فتاحی، عبدالرضا علیزاده، نوید مشجری، امین شاکری، حدادی  فیزیوتراپ‌مان و نقره‌ای ماساژور تیم.

2045427

*در 60 ساعت سه رقابت سنگین داشتیم
همه دست به دست هم دادیم و واقعاً تلاش کردیم تا بتوانیم تیم را به شرایط خوبی در هفته آخر برسانیم و خداراشکر این شرایط اتفاق افتاد و در آن 9 روزی که زمان داشتیم توانستیم طرز فکر بازیکنان را تغییر دهیم و یک‌سری نکات فنی که در هشت دیدار قبلی اتفاق افتاده بود، چه نکات مثبت و چه نکات منفی مانند اشتباهات روی توپ‌های ساده را به بازیکنانم نشان دادیم و  جلسات زیادی را پشت سرگذاشتیم و به دیدار با آمریکا رسیدیم و عملکرد خوبی مقابل این تیم و بعد مقابل هلند داشتیم. این دو رقابت سنگین را به فاصله کمتر از 24 ساعت پشت سر گذاشتیم و سنگین‌تر این‌که اگر رقابت با فرانسه را به این لیست اضافه کنیم در 60 ساعت سه رقابت سنگین داشتیم. واقعاً فکر می‌کنم بعد از دو دیدار سنگین با آمریکا و هلند بازیکنانم از نظر بدنی تخلیه شدند و انرژی لازم برای دیدار سخت با فرانسه را نداشتند. فاصله بین دیدار با هلند و فرانسه 18 ساعت بود و این مقدار زمان برای تیم‌مان کم بود. آن هم تیمی که شرایط سختی را پشت سر گذاشته بود.

*می‌توانستیم بردهای بیشتری به‌دست بیاوریم
ممکن است برخی دوستان اعتقادشان بر این باشد که شرایط برای برخی تیم‌های دیگر به این گونه بود و دو دیدار سخت را پشت سر هم برگزار کردند اما ‌‌آن‌ها پس از انجام دو دیدار یک روز استراحت می‌کردند و سپس دو رقابت سخت دیگر را برگزار می‌کردند؛ اتفاقی که برای تیم ملی والیبال ایران افتاد این بود که سه رقابت سخت را پشت‌سر هم برگزار کرد و سپس یک روز فرصت استراحت داشت و سپس دیدار چهارم را انجام ‌دادیم.

یک مورد دیگر که برای تیم ملی والیبال خوب نبود این است که زمانی تیم شما از ابتدای رقابت‌ها با پیروزی کار را آغاز می‌کند و با توجه به کسب انرژی بیشتر انجام سه دیدار پشت سرهم مسئله چندان سختی نیست اما با توجه به شرایط تیم ایران در لیگ ملت‌ها، انجام 2-3 رقابت متوالی سخت بود ولی درمجموع با کسب دو پیروزی رقابت‌های لیگ ملت‌ها را به پشت سر گذاشتیم.

اعتقاد دارم با توجه به سایر تیم‌های شرکت کننده در لیگ ملت‌ها و نمایش تیم خودمان، می‌توانستیم بردهای بیشتری به‌دست بیاوریم و هر هفته حداقل صاحب دو پیروزی شویم. هفته اول مقابل صربستان که رقیب اصلی‌مان برای انتخابی المپیک بود فرصت را از دست دادیم. همچنین دیدار با آرژانتین که می‌توانستیم 3 بر صفر یا 3 بر یک برنده باشیم، حتی فرصت برتری 3 بر دو نیز امکان‌پذیر بود ولی نتیجه را واگذار کردیم.

در هفته دوم چیزی که باید اتفاق می‌افتاد این بود که تیم ایران برابر بلغارستان و ترکیه به پیروزی برسد، اما این اتفاق رخ نداد. اگر این دو پیروزی کسب می‌شد حداقل اتفاقی که برای تیم ایران می‌افتاد این بود که هم‌اکنون در لهستان و در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها حضور داشتیم و در رنکینگ جایگاه‌مان ارتقا پیدا می‌کرد. شرایطی پیش آمده بود که نگران بودم به‌خاطر اتفاقات رخ‌داده، در رنکینگ به رتبه بیستم سقوط کنیم.

درمجموع مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم و به‌قول برخی از دوستان همیشه دنبال کسی می‌گردند که بیاید و نجات‌مان دهد. از سال 2015 تا امروز فکر می‌کنم هفتمین مربی تیم ملی والیبال ایران باشم. من را فاکتور بگیرید در بین شش مربی قبلی از قهرمان اروپا تا قهرمان المپیک در کارنامه آن‌ها پیدا می‌شود ولی در ایران فقط می‌خواهیم یک نفر را بیاوریم و بگوییم مسئولیت تیم ملی والیبال را بپذیر و والیبال را نجات بده ولی این‌گونه نمی‌شود.

دیدگاه‌ها