کد خبر : 2051795 | 10 تیر 1403 ساعت 20:28 | 298.3K بازدید | 346 دیدگاه

رویای سامورایی کامل نشد؛

ژاپن ١-٣ فرانسه: تاج پادشاهی روی سر قهرمان المپیک

تیم ملی والیبال فرانسه با شکست ژاپن قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد.

ژاپن ١-٣ فرانسه: تاج پادشاهی روی سر قهرمان المپیک

به گزارش "ورزش سه"، امشب تیم‌های ملی والیبال ژاپن و فرانسه در فینال لیگ ملت‌های والیبال (VNL) ۲۰۲۴ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دو تیم که در ابتدای مسابقات کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد به فینال برسند، با عملکردی درخشان و شایستگی کامل توانستند به این مرحله از رقابت‌ها راه پیدا کنند.

ویدئو: 346599

تیم ژاپن به سرمربیگری فیلیپ بلین، در مرحله گروهی به عنوان تیم چهارم به مرحله نهایی راه یافت. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه سه بر صفر تیم کانادا را شکست داد و سپس در نیمه نهایی نیز با نتیجه مشابه از سد تیم اسلوونی گذشت تا برای اولین بار به فینال لیگ ملت‌ها برسد. عملکرد ژاپنی‌ها در این مسابقات نشان از رشد و پیشرفت چشمگیر آن‌ها دارد. تیمی که با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه و با هدایت یک مربی با تجربه، توانست یکی از شگفتی‌های این دوره از رقابت‌ها باشد.

در سوی دیگر، تیم فرانسه که در دور مقدماتی جایگاه ششم را به خود اختصاص داده بود، در یک چهارم نهایی با سختی ایتالیا را شکست داد. در نیمه نهایی نیز فرانسوی‌ها دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند میزبان رقابت‌ها، تیم لهستان را از پیش‌رو بردارند. تیم فرانسه با استفاده از ترکیبی از قدرت بدنی و تکنیک‌های عالی، توانسته است به این مرحله برسد. این تیم که پیش از این هم در لیگ ملت‌ها موفقیت‌هایی داشته، امشب به دنبال اضافه کردن یک طلای دیگر به کارنامه پرافتخار خود است.

برای تیم ژاپن، این بازی می‌تواند تاریخی باشد، چرا که آن‌ها به دنبال اولین مدال طلای خود در لیگ ملت‌ها هستند. حضور در فینال خود یک موفقیت بزرگ برای ژاپنی‌هاست، اما آن‌ها مطمئناً به کمتر از طلا رضایت نخواهند داد. از سوی دیگر، تیم فرانسه که سابقه بیشتری در موفقیت‌های بین‌المللی دارد، به دنبال تثبیت جایگاه خود به عنوان یکی از قدرت‌های برتر والیبال جهان است.

2049204

دیدار فینال امشب در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد یک بازی هیجان‌انگیز و پرتنش باشیم. والیبال دوستان از سراسر جهان منتظرند تا ببینند کدام تیم موفق خواهد شد در این دیدار سرنوشت‌ساز به پیروزی دست یابد.

10 تیر 1403 ساعت 23:36

ست چهارم؛ ژاپن ٢٣-٢۵ فرانسه
در این ست دو تیم کار را نزدیک آغاز کردند. البته فرانسوی‌ها در لحظاتی از بازی پیش افتادند اما ژاپن به بازی برگشت و کار را به تساوی کشاند. سناریوی ست‌های قبلی باز هم تکرار شد و فرانسه باز هم در لحظات حساس پایانی بازی عملکرد بهتری داشت و ٢۵ بر ٢٣ پیروز شد تا با با برد سه بر یک قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شود.

10 تیر 1403 ساعت 22:58

ست سوم؛ ژاپن ٢٣-٢۵ فرانسه
این ست دقیقاً برخلاف ست دوم بازی آغاز شد و این فرانسوی‌ها بودند که از ابتدا با حریف خود فاصله امتیازی ایجاد کردند. شاگردان جیانی حتی در مقطعی فاصله را به ۵ امتیاز نیز افزایش دادند اما تعویض‌های فیلیپ بلین باعث شد که ژاپن به شکل خیره کننده‌ای به بازی برگردد و کار را در امتیاز ۲۳ به تساوی بکشاند. با این حال فرانسوی‌ها باز هم در لحظات حساس بهتر عمل کردند و موفق شدند با یک دفاع فوق العاده ست سوم را به سود خود به پایان برسانند تا در آستانه قهرمانی در لیگ ملت‌ها قرار بگیرند.

10 تیر 1403 ساعت 22:26

ست دوم؛ ژاپن ٢۵-١٨ فرانسه 
بر خلاف ست اول مسابقه در ست دوم این ژاپن بود که از همان ابتدا فاصله امتیازی ایجاد کرد و نمایش به مراتب بهتری نسبت به رقیب قدرتمند خود ارائه داد. در نهایت همین موضوع باعث شد شاگردان فیلیپ بلین با قاطعیت ست دوم بازی را از آن خود کنند تا همه چیز برابر شود. از نکات مهم ست دوم عملکرد فوق العاده‌ دو ستاره ژاپن یعنی یوکی ایشیکاوا و یوجی نیشیدا بود.

2049198
10 تیر 1403 ساعت 21:58

ست اول؛ ژاپن ٢٣-٢۵ فرانسه 
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بازی خیلی نزدیک آغاز شد و هر دو تیم تا امتیازات پایانی تنه به تنه هم پیش رفتند. تا اینکه فرانسه در آخرین لحظات مسابقه با اتکا به تجربه بازیکنانش فاصله را به دو امتیاز افزایش داد و در نهایت با ضربه تمام کننده ژان پاتری ست اول را ٢۵ بر ٢٣ پیروز شد. از نکات مهم ست اول عملکرد فوق العاده کلونوت دریافت کننده‌ قدرتی فرانسه بود که در لحظات حساس فوق العاده ظاهر شد.

2049168
10 تیر 1403 ساعت 21:17

ترکیب شروع کننده فرانسه:
آنتوان بریزارد، ژان پاتری، نیکولاس لگاف، کوئنتین جوفروی، ترور کلونوت، یاسین لوئاتی و ژنیا گربنیکوف

10 تیر 1403 ساعت 21:16

ترکیب شروع کننده ژاپن:
ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، کنتارو تاکاهاشی، تایشی اونودرا، یوکی ایشیکاوا، تاتسونوری اوتسوکا و توموهیرو یاماموتو

10 تیر 1403 ساعت 21:02

در ١٠ تقابل اخیر فرانسه و ژاپن هفت پیروزی سهم خروس‌ها و سه برد سهم سامورایی‌ها بوده است.

10 تیر 1403 ساعت 20:54

باید دید آیا آندره‌آ جیانی بالاخره در بازی فینال از اروین انگاپت در ترکیب شروع کننده فرانسه رونمایی خواهد کرد یا باز هم به خاطر مصدومیت روی این فوق ستاره خود ریسک نخواهد کرد.

10 تیر 1403 ساعت 20:45

برای اولین بار در تاریخ یک تیم آسیایی به فینال لیگ ملت‌های والیبال صعود کرده است. آیا ژاپن می‌تواند با قهرمانی این تاریخ‌سازی خود را تکمیل کند؟

10 تیر 1403 ساعت 20:36

دو تیم در مرحله مقدماتی هم به مصاف هم رفته بودند که در آن بازی ژاپن با نتیجه سه بر دو حریف خود را شکست داده بود.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها