کد خبر : 2051714 | 09 تیر 1403 ساعت 21:39 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

داور جنجالی برزیل-کاستاریکا، داور بازی آرژانتین شد

سزار راموس، داور مکزیکی، بازی آرژانتین و پرو در کوپا آمریکا را سوت خواهد زد.

داور جنجالی برزیل-کاستاریکا، داور بازی آرژانتین شد

به گزارش "ورزش سه"، سزار راموس، داور مکزیکی، دومین بازی خود در این دوره از کوپا آمریکا را سوت خواهد زد. او پیش از این، قضاوت دیدار افتتاحیه گروهی بین برزیل و کاستاریکا را بر عهده داشت.

این داور ۴۰ ساله که ۱۸ سال سابقه قضاوت دارد، پیش از این نیز در جریان این تورنمنت نقش آفرینی کرده است. او دیدار بدون گل اما پرماجرای افتتاحیه گروهی برزیل مقابل کاستاریکا در اینگل‌وود را سوت زد. بازیکنان برزیل در آن دیدار به دنبال اعلام خطای پنالتی روی وینیسیوس بودند که راموس با آن موافقت نکرد. همچنین، گل مردود شده‌ای به دلیل آفساید میلی‌متری برای برزیل دیگر اتفاق بحث‌برانگیز این دیدار بود. راموس در آن شب تنها سه بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد: ملیتائو، مدافع میانی برزیل و مانفرد اوگالده و کاپیتان فرانسیسکو کالوو از کاستاریکا.

راموس با وجود اینکه یکی از باتجربه‌ترین داوران دارای مجوز فیفا در دنیای فوتبال مدرن به شمار می‌رود، اما به طرز عجیبی این اولین حضور او در کوپا آمریکا است. او اولین قضاوت حرفه‌ای خود را در اکتبر ۲۰۰۶ در بازی دسته دوم مکزیک (آسنزو ام‌ایکس) بین زاکاتپک و سانتوس لاگونا انجام داد.

2048804

راموس از سال ۲۰۱۴ به عنوان داور رسمی فیفا شناخته شده و از آن زمان تاکنون قضاوت مسابقات و فینال‌های مهمی را بر عهده داشته است. او در جام ملت‌های طلایی ۲۰۱۵ در کانادا و آمریکا دو بازی را سوت زد و همچنین در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۷، از جمله فینال بین رئال مادرید و گرمیو، قضاوت کرد.

یک سال بعد، او برای جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد و در دو بازی گروهی (برزیل ۱-۱ سوئیس و لهستان ۰-۳ کلمبیا) و همچنین بازی مرحله یک هشتم نهایی بین اروگوئه و پرتغال سوت زد. راموس برای جام جهانی ۲۰۲۲ نیز فراخوانده شد و در مجموع بر چهار بازی در قطر نظارت کرد - از جمله نیمه نهایی بین فرانسه و مراکش، که در آن تیم آفریقای شمالی احساس می‌کردند باید چند پنالتی مسلم برایشان گرفته می‌شد.

او در طول دوران حرفه‌ای خود 2065 بار به جیب بالایی خود دست برده و در مجموع 1965 کارت زرد و 100 کارت قرمز مستقیم نشان داده است. او 121 بار اعلام پنالتی کرده که اکثر آن‌ها در لیگ مکزیک بوده‌اند.

این دومین باری است که راموس یک بازی آرژانتین را قضاوت می‌کند. او در بازی دوستانه مقابل بولیوی در ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ داور بود که تیم تحت هدایت جراردو مارتینو با نتیجه ۷-۰ پیروز شد و مسی، آگوئرو و لاوتزی هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

دیدگاه‌ها