کد خبر : 2051619 | 09 تیر 1403 ساعت 12:06 | 7.1K بازدید | 6 دیدگاه

کاراته هم صاحب جام جهانی شد

در آخرين نشست كميته اجرايی فدراسيون جهانی كاراته، مسابقات تيمی قهرمانی جهان به عنوان "جام جهانی كاراته" نامگذاری و تصويب شد.

کاراته هم صاحب جام جهانی شد

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام فدراسيون جهاني كاراته (WKF) اين تصميم يك حركت استراتژيك براي افزايش شناخت مسابقات است و اين تغيير در پي برنامه استراتژيك WKF براي تقسيم مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان به دو رويداد جداگانه: انفرادي و تيمي گرفته شده است وهدف آن هويت متمايز به هر مسابقه براي تمركز بر ويژگي‌های منحصر به فرد آنها بوده تا محبوبيت بزرگترين رويداد ورزشي را به حداكثر برساند.

همچنين طبق اعلام فدراسيون جهاني تغيير نام اين رويداد براي برجسته كردن روحيه ورزشي مسابقات است كه تيم‌های ملي كاتا و كوميته براي كسب تاج جهاني با هم درگير شوند.

اولين دوره اين رقابت‌ها با نام جديد در پامپلوناي اسپانيا از 22 تا 24 نوامبر (2 تا 4 آذرماه) برگزار خواهد شد. اين رويداد در هر دو بخش به صورت جداگانه برگزار مي‌شود و از دوره بعدي در سال 2026 به ميزباني چين، اين مسابقات با عنوان جام جهاني كاراته شناخته مي شود. علاوه بر اين، كميته اجرايي WKF موافقت كرد كه نام مسابقات قهرماني انفرادي بزرگسالان جهان را به «مسابقات جهاني كاراته» تغيير دهد.

آنتونيو اسپينوس، رئيس فدراسيون جهاني در خصوص مسابقات جهاني نوجوانان، جوانان و زير 21 سال نيز گفت: "تغيير نام مسابقات قهرماني تيمي جهان به جام جهاني كاراته گامي اساسي در افزايش اعتبار و شهرت اين رويداد است. اما در رده‌های سني پايه مسابقات به همان شكل قبل و با همان نام برگزار مي‌شود."

دیدگاه‌ها