کد خبر : 2051583 | 09 تیر 1403 ساعت 08:40 | 51.6K بازدید | 59 دیدگاه

مروری بر عملکرد دروازه‌بانان غیرایرانی آبی‌ها؛

گزارش: گلر خارجی به استقلال نمی‌سازد!

بحث آمدن دروازه‌بان خارجی به استقلال حسابی داغ شده است.

گزارش: گلر خارجی به استقلال نمی‌سازد!

به گزارش "ورزش سه"، شایعات حضور گلر مقدونیه‌ای در استقلال روز به روز جدی‌تر می‌شود. دروازه‌بانی که حتی گفته می‌شود صرف چند روز آینده وارد ایران خواهد شد تا قرارداد خود را با استقلال رسمی کند. در صورتی که این انتقال صورت گیرد، استقلال پنجمین دروازه خارجی تاریخ خود را درون قفس توری خود خواهد دید. به همین بهانه بد نیست نگاهی به عملکرد دروازه‌بانان خارجی سابق استقلال بیندازیم:

۱. پیر کارلو
جالب است که نخستین خارجی تاریخ استقلال یک دروازه‌بان لهستانی بوده است. گلری که از سال ۱۳۲۴ یعنی زمان تاسیس باشگاه تا سال ۱۳۳۵ عضوی از تیم تاج بود و در این مدت موفق به کسب پنج قهرمانی با این تیم نیز شد. از تعداد بازی و کلین شیت‌های او در تیم تاج اطلاعاتی نیست اما مشخصا با توجه به یازده سال حضور مستمر، نقش تاثیرگذاری را داشته است. بعد از جدایی او، استقلال تا سال ۱۳۷۹ و جذب رافت قلی اف آذربایجانی هیچ بازیکن خارجی‌ای را در ترکیب خود ندید.

2048587

۲. جورج توپالوویچ
این دروازه‌بان صربستانی در فصل ۸۴-۱۳۸۳ به استقلال پیوست و با انجام ۲۲ بازی از جمع شاگردان قلعه‌نویی جدا شد. توپالوویچ در این ۲۲ بازی موفق به ثبت ۶ کلین‌شیت نیز شد. این دروازه‌بان ۱۹۲ سانتی متری سابقه بازی در تیم ملی امید صربستان را نیز در کارنامه داشت اما چندان گلر شش دانگی به حساب نمی‌آمد. گلر صرب آبی‌ها بعد از جدایی از استقلال، یک فصلی‌ را در تیم عقاب تهران پشت سر گذاشت و سپس برای همیشه از فوتبال ایران رفت.

2048588

۳. لیام ردی
گلر استرالیایی ناشناخته‌ای که به عنوان دروازه‌بان ذخیره مهدی رحمتی در سال ۱۳۹۱ جذب شد. دروازه‌بانی که به جز بازی‌های دوستانه، هرگز در مسابقات رسمی و حتی جام حذفی برای استقلال به میدان نرفت و در پایان نیم فصل از جمع آبی‌ها جدا شد. لیام ردی البته بعد از جدایی از استقلال سال‌های خوبی را در فوتبال کشورش و در تیم‌های سیدنی و پرث گلوری پشت سر گذاشت. جالب آنکه او اکنون با ۴۲ سال سن همچنان در لیگ‌های دسته پایین استرالیا دروازه‌بانی می‌کند.

2048589

۴. رافائل داسیلوا
آخرین دروازه‌بان غیرایرانی استقلال یک گلر‌ برزیلی بود. دروازه‌بانی با سابقه بازی در تیم‌های گرمیو، فلومیننزه و بوتافوگو که تابستان ۱۳۹۳ با قراردادی یک ساله به جمع یاران قلعه‌نویی اضافه شد. او هم مانند لیام ردی هرگز در بازی‌های رسمی به میدان نرفت و تنها در دیدار مقابل تراکتور در مسابقات جام شهدا که پیش از آغاز فصل برگزار می‌شد درون چارچوب استقلال قرار گرفت. آن دیدار با برتری دو بر یک تراکتور به پایان رسید.

2048590

دیدگاه‌ها