کد خبر : 2051493 | 08 تیر 1403 ساعت 12:18 | 3.1K بازدید | 6 دیدگاه

دفاعیه کیومرث هاشمی از دوره وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد وزارتخانه در دوران تصدی او صحبت کرد.

دفاعیه کیومرث هاشمی از دوره وزارت ورزش

به گزارش "ورزش سه"، کیومرث هاشمی که صبح امروز پای صندوق رای حاضر شده بود، در گفت‌وگویی با خبرنگار حاضر در مجموعه ورزشی شهید شیرودی گفت: وقتی دولتی مستقر می‌شود، وزرا به عنوان نمایندگان دولت در بخش کاری خودشان موظف هستند که هم سیاست‌های دولت را راهبری کنند و هم بر اساس نیازهایی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، کارها را جلو ببرند. یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه جامعه ورزش بوده، دسترسی به فضا و امکانات ورزشی است. ما در این مدت سعی کردیم پروژه‌های نیمه تمامی که از دهه ۸۰ روی زمین باقی مانده بود، در اولویت قرار بدهیم، به طوری که بالای ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی را به مرحله اجرا و بهره‌برداری رساندیم. انشالله مابقی پروژه‌ها هم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

او ادامه داد: جدا از بحث پروژه‌ها، اصل موضوع ورزش، راهبری رشته‌های ورزشی است که توسط فدراسیون‌ها انجام می‌شود. زمانی که ما مستقر شدیم، ۱۸ فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شد که تا امروز ۱۴ انتخابات انجام شده و ۴ فدراسیون مانده که ظرف ۲-۳ هفته آینده انتخاب آنها هم برگزار شود و هر رشته‌ای متولیان خاص خودش را انتخاب کند و در راستای سیاست‌های ورزش کشور به توسعه رشته ورزشی خودشان بپردازند.

هاشمی تاکید کرد: در کنار آن دو برنامه مهم و اساسی وجود دارد که در بخش‌هایی وارد فاز اجرایی شده است. یکی بحث آمایش ورزش کشور است که عدالت را به ورزش کشور برمی‌گرداند. تا امروز نزدیک به صد هزار مکان ورزشی که توسط بخش خصوصی و دولتی ساخته شده، نقطه‌‌گذاری شده تا بر اساس استعدادهای هر منطقه برنامه‌ریزی شود و امکانات و اعتبار در اختیارشان قرار بگیرد. این کار بزرگی است که قانون‌گذار تکلیف کرده است.

او در پایان گفت: در ادامه بحث طرح ملی پیشرفت ورزش است که از بدو تولد هر کودک توسط مادران بحث ورزش بنیادین را خواهیم داشت. با توجه به اینکه محور این بحث، خانواده است، معاونت ورزش بانوان متولی این بحث از کار است و در مابقی کار آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های قهرمانی را انجام می‌دهند‌. هر کسی که علاقه‌مند است، تا پایان عمرش شرایط برایش فراهم می‌شود و کسی هم که استعداد دارد و می‌تواند در حوزه قهرمانی فعالیت کند، از بین این‌ها انتخاب می‌شود.

دیدگاه‌ها