کد خبر : 2051337 | 07 تیر 1403 ساعت 11:17 | 46.4K بازدید | 102 دیدگاه

با قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی

ایران - عربستان: پانزده سال و دریغ از یک بازی!

تیم‌های ملی ایران و عربستان پس از گذشت پانزده سال از آخرین تقابلشان، باز هم با یکدیگر روبرو نخواهند شد.

ایران - عربستان: پانزده سال و دریغ از یک بازی!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 انجام شد که به طلسم پانزده ساله عدم تقابل تیم‌های ملی ایران و عربستان پایان داده نشد تا برای چهارمین دوره متوالی رقابت‌های جام جهانی و برگزاری چهار دوره جام ملت‌های آسیا، خبری از برگزاری این دیدار سنتی میان دو تیم بزرگ غرب آسیا نباشد.

مراسم قرعه کشی صبح امروز در کوالالامپور برگزار شد که طی آن، تیم ملی ایران با تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی هم‌گروه شد و قرار است این مسابقات از پانزدهم شهریور امسال تا 20 خرداد 1404 برگزار شود تا تکلیف 6 تیم صعود کننده مشخص شده و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه راهی مرحله چهارم مقدماتی جام جهانی شوند.

2048230

با انجام قرعه کشی، تیم‌های ملی ایران و عربستان که آخرین بار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 به مصاف هم رفته بودند، باز هم در یک گروه قرار نگرفتند تا آرزوی فوتبالدوستان برای برگزاری این مسابقه سنتی، به سال‌های بعد موکول شود.

آخرین بار در هشتم فروردین 1388 بود که دو تیم به مصاف هم رفتند و عربستان توانست در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک از سد ایران گذشته و مانع از صعود مستقیم ملی پوشان به جام جهانی 2010 شود. تیمی که هدایت آن را علی دایی برعهده داشت و سپس افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی نشست و او نیز در رساندن تیم ملی به جام جهانی ناکام بود.

2048232

البته تیم‌های ملی ایران و عربستان آذر 1391 در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقات، هم ایران و هم عربستان با تیم‌های دوم خود شرکت کرده بودند و بازی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آخرین باری که ایران موفق شده تا عربستان را در یک بازی رسمی شکست دهد، به شهریور 1380 بازمی‌گردد. در آن دیدار که 23 سال پیش و در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2002 برگزار شد، تیم ملی با دو گل علی دایی از سد حریف نامدار خود عبور کرد.

2048231

به طور کلی، ایران و عربستان تاکنون پانزده مرتبه با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن، پنج پیروزی برای ایران، چهار برد برای عربستان و 6 تساوی بوده است و حالا مشخص نیست که چه زمانی قرار است دو تیم در یک بازی رسمی با هم روبرو شوند.

در ماه‌های گذشته اخباری درخصوص احتمال برگزاری دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی ایران و عربستان منتشر شده بود و شاید بدین صورت، طلسم تقابل دو تیم شکسته شود.

دیدگاه‌ها