کد خبر : 2051335 | 07 تیر 1403 ساعت 11:12 | 324.8K بازدید | 401 دیدگاه

با استرالیا و عربستان روبرو نشدیم

فرار بزرگ ایران از گروه مرگ جام‌جهانی!

با انجام قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، ایران از حضور در گروه مرگ مسابقات فرار کرد.

فرار بزرگ ایران از گروه مرگ جام‌جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در شرایطی صبح امروز در کوالالامپور برگزار شد که 18 تیم صعود کرده به این مرحله از پیکارها، در سه گروه 6 تیمی تقسیم شدند و ایران در گروه نسبتا مناسبی قرار گرفت و به نوعی از گروه مرگ فرار کرد.

قرعه کشی مسابقات بدین شکل برگزار شد که ابتدا تیم‌های حاضر در سید ششم از گوی خارج شدند و سپس قرعه کشی به سمت سیدهای بالاتر آمد تا تکلیف تیم‌های قدرتمند قاره مشخص شود.

2048222

تیم ملی ایران که از قبل مشخص بود در سید نخست قرار دارد، تا لحظه آخر قرعه کشی منتظر خارج شدن نامش از گوی‌ها بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که به نوعی، گروه مرگ پیکارها از قبل مشخص شده بود.

استرالیا، عربستان، بحرین، چین و اندونزی تیم‌هایی بودند که در سید گروه قرار داشتند و همین حضور دو تیم بزرگ استرالیا و عربستان کافی بود تا این گروه به گروه مرگ مسابقات شناخته شود.

2048239
روبرتو مانچینی هرگز در آسیا خوش اقبال نبوده است. تیم او کار سختی برای صعود دارد.

از سمت دیگر، حضور تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی در گروه نخست مسابقات و عراق، اردن، عمان، فلسطین و کویت نیز در گروه دوم مشخص شده بود و نوبت به قرعه کشی تیم‌های حاضر در سید نخست رسید.

2048228
ژاپن که در جام ملت‌های آسیا توسط ایران کنار رفت حالا نبرد برای صعود را با عربستان و استرالیا دنبال خواهد کرد.

در شرایطی نوبت به قرعه کشی گلدان اول رسید که اگر نام ایران از دو گوی نخست خارج نمی‌شد، ملی پوشان باید در گروه سوم و در گروه مرگ مسابقات، با تیم‌های قدرتمندتری روبرو می‌شدند.

با این حال و در همان قرعه نخست، نام ایران از گوی اول خارج شد تا ملی پوشان در گروه اول با تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی همگروه شوند و به نوعی از قرار گرفتن در گروه مرگ فرار کنند.

دیدگاه‌ها