کد خبر : 2051331 | 07 تیر 1403 ساعت 10:49 | 8.7K بازدید | 4 دیدگاه

سه سهمیه المپیک در انتظار دوومیدانی

سه دونده ایران در فاصله دو روز تا پایان زمان نهایی شدن رنکینگ سهمیه المپیک فدراسیون جهانی دوومیدانی، در رنکینگ سهمیه حضور دارند.

سه سهمیه المپیک در انتظار دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی دوومیدانی دهم تیر ماه رنکینگ نهایی خود را اعلام می‌کند و بر این اساس تعدادی از ورزشکاران سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند.  

در فاصله دو روز تا اعلام فدراسیون جهانی فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل‌نژاد و حسن تفتیان در رنکینگ سهمیه المپیک قرار دارند.  

در دوی ۱۰۰ متر زنان ۵۶ نفر وارد المپیک می‌شوند که  ۳۱ نفر هم از طریق رنکینگ سهمیه کسب می‌کنند. در حال حاضر فصیحی و اسماعیل‌نژاد از طریق رنکینگ سهمیه را دارند و جزء ۵۶ نفر هستند.

فصیحی با قرار گرفتن در رتبه ۳۶ سهمیه خود را قطعی کرده است اما اسماعیل‌نژاد در رتبه ۵۶ قرار دارد و اگر در به‌روز رسانی نهایی یک پله هم سقوط کند، ‌المپیک را از دست خواهد داد.

در ۱۰۰ متر مردان ۵۶ نفر وارد المپیک می‌شوند که ۳۳ نفر از طریق رنکینگ کسب سهمیه می‌کنند. حسن تفتیان در حال حاضر با رتبه ۴۱ جزء ۵۶ نفر المپیکی قرار دارد و به نظر می‌رسد سهمیه خود را قطعی کرده است.  

پیش از این مهدی صابری، مهدی پیرجهان و حسین رسولی هم شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ را داشتند اما آنها مدت‌هاست از رنکینگ سهمیه خارج شده‌اند و به نظر می‌رسد شانسی برای المپیکی شدن ندارند، با این حال باید منتظر رنکینگ نهایی بود.

وضعیت این سه ورزشکار به شرح زیر است:

در ۴۰۰ متر مانع ۴۰ نفر سهمیه می‌گیرند که ۷ نفر از طریق رنکینگ سهمیه به دست می‌آورند. پیرجهان با قرار گرفتن در رتبه ۵۵ بین ۴۰ نفر قرار ندارد.  

در پرتاب وزنه ۳۲ نفر سهمیه می‌گیرند که ۱۸ نفر از طریق رنکینگ المپیکی می‌شوند. مهدی صابری اکنون در جایگاه ۳۵ قرار دارد.  

در پرتاب دیسک ۳۲ نفر المپیکی می‌شوند که ۱۱ نفر از طریق رنکینگ سهمیه می‌گیرند. حسین رسولی با قرار گرفتن در رتبه ۴۸ بین ۳۲ نفر المپیکی قرار ندارد.  

دیدگاه‌ها