کد خبر : 2051311 | 07 تیر 1403 ساعت 08:02 | 17.3K بازدید | 26 دیدگاه

سانیول: این پیروزی تصویر زیبایی از گرجستان بود

ویلی سانیول، سرمربی گرجستان بعد از برد در برابر پرتغال، از عملکرد بازیکنانش تمجید کرد.

سانیول: این پیروزی تصویر زیبایی از گرجستان بود

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که امشب شاهد عصبانیت کریستیانو رونالدو بودیم، گرجستان با درخشش خویچا کواراتسخلیا موفق شد با نتیجه 2-0 مقابل پرتغال به پیروزی برسد و جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند. این یک شب تاریخی برای فوتبال گرجستان است و هواداران این کشور بی‌صبرانه منتظر درخشش دوباره ستاره خود در مقابل اسپانیا هستند.

ویلی سانیول، سرمربی تیم ملی گرجستان که شب گذشته شاهد درخشش شاگردانش مقابل پرتغال بود، در مصاحبه‌ای پس از بازی گفت: "صادقانه بگویم، به یاد نمی‌آورم قبل از بازی چه چیزی به بازیکنان گفتم، اما پیام من این بود که فوتبال خودشان را بازی کنند؛  وقتی توپ را در اختیار ندارید نظم خود را حفظ کنید و  وقتی توپ را در اختیار دارید، بازی کنید. به آنها گفتم به یاد بیاورند که در 16 یا 17 سالگی چطور بازی می‌کردند، بدون هیچ فکری، و آنها امروز به طرز درخشانی این کار را انجام دادند، فراتر از هر انتظاری."

2048183

سانیول، فینالیست جام جهانی 2006 با فرانسه، در پاسخ به این سوال که این دستاورد در کجا در میان افتخارات او قرار می‌گیرد، گفت: "مقایسه زمانی که در زمین هستید با زمانی که کنار زمین هستید دشوار است. ما هنوز روی مسابقات تمرکز داریم و درک این که چه کاری انجام داده‌ایم دشوار است، این احتمالا زمانی اتفاق می‌افتد که ببازیم. حرف زیادی برای گفتن ندارم اما به بازیکنانم افتخار می‌کنم، زیرا آنها در این سه بازی تصویری زیبا از فوتبال گرجستان به نمایش گذاشتند. من بسیار مفتخرم که سرمربی آنها هستم."

سانیول در مورد سبک بازی گرجستان گفت: "وقتی تیم "کوچک" هستید، می‌دانید که چیزی برای از دست دادن ندارید. تنها چیزی که قبل از مسابقات گفتیم این بود که هیچ پشیمانی نداشته باشیم، فوتبال خودمان را بازی نکنیم یا از مسابقات به اندازه کافی لذت نبریم. هیچ وزنه‌ای روی دوشتان نیست؛ تنها مسئولیت ما این بود که ملت گرجستان به بازیکنانشان افتخار کنند و فکر می‌کنم این کار را به بهترین نحو انجام دادیم."

سانیول در ادامه گفت: "وقتی به نیمکت ما نگاه می‌کنید، از نظر کیفیت فوتبالی هیجان‌انگیزترین نیست، اما از نظر کیفیت انسانی اینطور است. من خیلی خیلی خوشحالم. فکر می‌کردم صعود به مرحله بعد حداکثر هدف ما باشد، اما فوتبال هرگز از قبل نوشته نمی‌شود. نمایشی که کیتیشویلی امروز داشت، با وجود دو هفته مصدومیت، فوق‌العاده بود و او می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای یکی از باشگاه‌های برتر اروپا بازی کند."

2048182

سانیول در مورد بازی بعدی مقابل اسپانیا گفت: "صعود به تنهایی یک رویا بود. ما آرزوی رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی را داشتیم اما فکر نمی‌کردیم ممکن باشد. قبل از بازی سعی نکردیم بفهمیم در صورت برد با چه کسی بازی می‌کنیم، فقط کارها را همانطور که پیش می‌آید انجام می‌دهیم. اسپانیا می‌آید؛ آنها احتمالا بهترین تیم دور اول بوده‌اند، پس این یک چالش بزرگ دیگر است. نمی‌دانم خیلی بزرگ است یا نه، اما ما از همان دقیقه اول مبارزه خواهیم کرد، همانطور که در تمام این مسابقات انجام داده‌ایم."

سانیول در مورد زمانی که فکر می‌کرد گرجستان صعود می‌کند، گفت: "اگر می‌خواهید کاملاً صادق باشم، فقط زمانی بود که داور سوت پایان را زد، زیرا فوتبال به همین شکل است، شما می‌توانید یک بازی عالی انجام دهید و سپس آن را در آخرین لحظات از دست بدهید. ما خیلی به زمان نگاه می‌کردیم، هر ثانیه! در پایان، فقط احساس خالی بودن عمیقی داشتیم."

دیدگاه‌ها