کد خبر : 2051280 | 07 تیر 1403 ساعت 00:08 | 30.1K بازدید | 53 دیدگاه

پنالتی جنجالی: گرجستان در آستانه تاریخ‌سازی (عکس)

تیم ملی گرجستان با زدن گل دوم مقابل پرتغال، در آستانه صعود به دور حذفی یورو ۲۰۲۴ قرار گرفت.

پنالتی جنجالی: گرجستان در آستانه تاریخ‌سازی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی گرجستان و پرتغال در سومین بازی مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ برابر همدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که با نتیجه‌ای غیرمنتظره همراه بوده است.

در این بازی که انتظار می‌رفت پرتغال بتواند سه امتیاز را کسب کند، در همان ابتدا روی اشتباه بازیکنان این تیم، توپ به گرجستانی‌ها رسید و خویچا کواراتسخلیا دروازه دیوگو کاستا را باز کرد.

پس از این گل پرتغال مالکیت توپ را در اختیار گرفت اما در باز کردن دروازه حریف ناکام بود و با وجود چند حمله مناسب اما خط دفاعی گرجستان به خوبی مقاومت کرد.

2048105
2048104

در آغاز نیمه دوم گرجستان اختلاف را افزایش داد تا به چند قدمی صعود برسد. در دقیقه ۵۵ پس از نفوذ لوچوشویلی به داخل محوطه جریمه پرتغال، آنتونیو سیلوا او را سرنگون کرد. داور ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت و تصمیم گرفته بود بازی را ادامه دهد، اما پس از دخالت VAR، تصمیم او تغییر کرد و رای به پنالتی داد. پس از لحظاتی گئورگی میکائوتادزه پشت توپ قرار گرفت و با اینکه دیوگو کاستا جهت ضربه را درست تشخیص داد اما توپ به گوشه سمت راست دروازه چسبید و بازی ۲-۰ شد.

با این پیروزی ارزشمند گرجستان می‌تواند در جدول گروه F چهار امتیازی شود و به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم،‌ راهی مرحله حذفی شود.

دیدگاه‌ها