کد خبر : 2051269 | 07 تیر 1403 ساعت 02:52 | 7.5K بازدید | 14 دیدگاه

انگلیس، تماشای نمایش خواب‌آور سه‌شیرها!

با گذشت تقریبی دو هفته از تورنمنت یورو 2024، به پایان مرحله گروهی رسیدیم و در این مرحله هشت تیم با جام خداحافظی می‌کنند و شانزده تیم باقی‌مانده برای فتح جام می‌جنگند.

انگلیس، تماشای نمایش خواب‌آور سه‌شیرها!

به گزارش "ورزش سه"، در جام هفدهم اتفاقات بسیار جالب و غیرمنتظره‌ای نظر اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. یکی از همان اتفاق‌های نادر -که در هر دوره‌ای چنین شرایطی کمتر رقم می‌خورد- بحث کم گل بودن گروه C رقابت‌هاست.

در این گروه که انگلیس و دانمارک صعود خود را قطعی کردند و اسلوونی هم باید منتظر نتایج چهارشنبه شب باشد، تنها هفت گل در دیدارهای این گروه دیده شد.

در شش دیدار برگزار شده میان صربستان، انگلیس، دانمارک و اسلوونی فقط هفت گل رد و بدل شد و به همین خاطر، دیدار‌های این گروه در کنار گروه آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی در چارچوب مرحله گروهی یورو 2016 به کم‌گل‌ترین بازی‌های یک گروه در تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شدند.

2045924

از تیم‌های صربستان و اسلوونی و البته دانمارک انتظاری جز این نمی‌رفت که بتوانند با چنين عملکردی راه صعود خود را به دور بعدی هموار سازند اما قضیه انگلیس با سایر تیم‌های گروه فرق می‌کند و بر خلاف تصور، توقع از سه‌شیرها زیاد و حتی فراتر از واژه «زیاد» بود.

در طول جام بارها و بارها از انتقادات مطبوعات انگلیس حرف به میان آورده‌ایم و تقریباً چیزی نیست که طرفداران و دنبال کنندگان فوتبال از آن مطلع نباشند.

با وجود اینکه انگلیس رفته رفته و بازی به بازی جلو رفت و اوضاع کمی برای آنها بهتر شد اما همچنان نوک پیکان نقدها به سوی ساوتگیت و شاگردانش پابرجا باقی مانده و بعید است که به این زودی‌ها انتقادها از سایه تیم ساوتگیت رخت بربندد و کنار برود.

عکس‌ها و برخی فیلم‌هایی که در فضای مجازی از وضعیت تماشاگران انگلیس دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد اوضاع اصلا بر وفق مراد سه شیرها نیست. حداقل که در حیطه طرفداری و از حیث تماشاگری، انگلیس فعلاً قافیه را بدجوری باخته است.

2047759

شاید تنها چیزی که عاید هواداران انگلیس از مشاهده بازی تیمشان شود، خواب است. در واقع آن چیزی که بیشتر در بازی‌های انگلیس به چشم می‌خورد، خواب‌هایی هستند که همچون مسکن عمل می‌کنند و رهایی بخش از تماشای سبک بازی کسل کننده و خسته کننده سه شیرها!

هرچند که برخی کارشناسان معتقدند انگلیس تنها تیم مدعی کسل کننده جام نیست و شاید بتوان فرانسه و ایتالیا را در این لیست قرار داد. تیم‌هایی که از لحاظ فنی خوب بازی نمی‌کنند و تماشاگرپسند نبودن و عدم جذابیت در سبک بازی مدعیان در این جام، مزید بر علت می‌شود تا بیش از پیش از آنها انتقاد شود.

ناگفته نماند که مطبوعات انگلیس تأثیر بسزا و غیرمستقیمی در عملکرد فوتبالیست‌های کشورشان دارند و به نوعی افکار و عقاید عمومی را جهت می‌دهند. در فضای رسانه‌ای انگلیس هیچ خبر و اتفاقی اعم از بی‌اهمیت‌ترین و ریزترین جزئیات فوتبال از چشم آنها به دور نمی‌ماند و همه اخبار به طور مفصل پوشش داده می‌شوند و چه بسا که امکان دارد بعضی مسائل، از سوی آنها اغراق آمیز جلوه پیدا کند.

این قضایا در حالی است که در کشوری مانند فرانسه، بدترین عملکرد شاگردان دیدیه دشان آنچنان که شاید و باید، بازتاب و واکنش خاصی به همراه ندارد و حساسیت ویژه‌‌ای بر روی این اتفاقات نیست.

نباید از اثرات رسانه‌ها به سادگی عبور کرد؛ البته که همه چیز بستگی به سرمربی تیم دارد و در این مسیر فردی در مربیگری موفق است که بتواند در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط، اوضاع را به عالی‌ترین شکل ممکن کنترل کند.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها