کد خبر : 2051065 | 06 تیر 1403 ساعت 01:13 | 113.5K بازدید | 35 دیدگاه

چرا اسلوونی در گروهش سوم شد؟

قانونی عجیبی که دانمارک را حریف آلمان کرد

تیم ملی فوتبال دانمارک با قانونی عجیبی در گروهش دوم شد و به جای اسلوونی به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 صعود کرد.

قانونی عجیبی که دانمارک را حریف آلمان کرد

به گزارش "ورزش سه"، دور پایانی رقابت‌های مرحله گروهی یورو 2024 در گروه C به پایان رسید و تیم‌های انگلیس و دانمارک به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم به دور بعدی صعود کردند.

2047788

نکته عجیب صعود دانمارک به مرحله بعدی این بود که آن‌ها به غیر از امتیازات، در بخش تفاضل، گل زده و همچنین کارت‌های زرد و قرمز هم با اسلوونی آمار یکسانی داشتند.

پس از صعود دانمارک به مرحله بعدی این سوال مطرح شد که چرا اسلوونی با این وجود به دور بعدی راه پیدا نکرد و در مرحله یک هشتم نهایی حریف آلمان نشد؟

اسلوونی این شانس را داشت که حداقل از آمار برتر در بازی رو در رو استفاده کند اما آن‌ها در دور گروهی یورو 2024 مقابل دانمارک به تساوی 1-1 دست پیدا کرده بودند و بنابراین یک قانون عجیب سرنوشت این گروه را مشخص کرد.

مطابق آیین نامه مسابقات یورو 2024، اگر هر یک از معیارهای نامبرده اعمال شود و هر دو تیم همچنان نسبت به یکدیگر برتری نداشته باشند، جایگاه آن‌ها در مرحله مقدماتی یورو تعیین کننده خواهد بود‌.

تیم‌های ملی دانمارک و اسلوونی در دور انتخابی یورو 2024 در گروه H با هم رقابت کرده بودند. جالب اینجاست دو تیم در مرحله انتخابی هم آمار یکسانی داشتند.

طبق قانون یوفا اگر دو تیم در مرحله نهایی یورو از لحاظ امتیاز و بازی رو در رو و گل‌های زده و خورده برابر باشند ملاک برتری، انضباطی خواهد بود ولی کارت‌های زرد و قرمز دانمارک و اسلوونی در مرحله نهایی یورو یکسان است و ملاک برتری، مرحله انتخابی یورو خواهد بود. دو تیم در مرحله انتخابی یورو همگروه بودند. در مرحله انتخابی اگر امتیاز دو تیم برابر شود ملاک برتری در جدول گروه، بازی رو در رو و در مراحل بعدی آمارهای گلزنی خواهد بود. دانمارک و اسلوونی در گروه H مقدماتی ابتدا به میزبانی اسلوونی مقابل هم ایستادند که این بازی در خردادماه سال گذشته با تساوی 1-1 به پایان رسید. بازی دوم دو تیم در آبان ماه سال گذشته به میزبانی دانمارک با برتری 2-1 دانمارکی‌ها به پایان رسید و به این ترتیب دانمارک به عنوان صدرنشین گروه H انتخابی و اسلوونی به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله نهایی یورو شدند. برتری دانمارک در مرحله مقدماتی یورو باعث شد آنها امشب در مرحله نهایی به عنوان تیم دوم گروه به یک‌هشتم صعود کنند و اسلوونی به عنوان تیم سوم راهی این مرحله بشود. 

2047789

البته نشریه بیلد ادعای جالبی را مطرح کرده و معتقد است که دانمارک به دلیل کارت زرد کمتر نسبت به اسلوونی به دور بعدی صعود کرده است. این نشریه آلمانی در گزارشی اعلام کرده که مربی اسلوونی در مرحله گروهی کارت زرد دریافت کرده بود و به همین دلیل آن‌ها یک کارت زرد بیشتر نسبت به دانمارک داشتند.

دیدگاه‌ها