کد خبر : 2050869 | 05 تیر 1403 ساعت 01:12 | 165.1K بازدید | 163 دیدگاه

اشک حسرت پس از شادی دیوانه‌وار

مودریچ غرقه در دریای غم! (عکس)

دیدار کرواسی و ایتالیا در هفته سوم دور گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، برای لوکا مودریچ تبدیل به یک مسابقه دراماتیک شد.

مودریچ غرقه در دریای غم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لوکا مودریچ، یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال، در آخرین بازی خود در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با تیم ملی کرواسی مقابل ایتالیا قرار گرفت. این بازی که در مراحل گروهی انجام شد، برای هر دو تیم اهمیت بالایی داشت و هر دو تیم برای صعود به مرحله بعد در رقابت بودند.

مودریچ، که در سن ۳۸ سالگی هنوز هم یکی از بهترین هافبک‌های دنیا به شمار می‌آید، نقش مهمی در این بازی ایفا کرد.
از همان دقایق ابتدایی بازی، مودریچ با پاس‌های دقیق و حرکات هوشمندانه خود سعی در کنترل بازی داشت. او بارها با حرکات تهاجمی و دفاعی خود تیم ایتالیا را تحت فشار قرار داد. او با تکنیک بالای خود بارها توپ را از بازیکنان حریف ربود و حملات خطرناکی را ترتیب داد. نمایش او نشان داد که حتی در این سن نیز هنوز توانایی تأثیرگذاری زیادی در بازی‌های بزرگ را دارد.

2047459

پس از نیمه اول که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، لحظه لوکا در نیمه دوم فرا رسید. او ابتدا می‌توانست با گل کردن پنالتی تیمش را در آستانه صعود قرار دهد اما دوناروما عملکرد خوبش در یورو را ادامه داد و توپ را گرفت. با این حال یک دقیقه بعد مودریچ همه چیز را جبران کرد و با یک چرخش و ضربه زیبا و چشم‌نواز تور دروازه ایتالیا را به لرزه درآورد.

ویدئو: 346261
ویدئو: 346262

حالا کرواسی در مرحله حذفی قرار داشت. مودریچ در ادامه بازی هم عملکرد خوبش را ادامه داد و سپس در دقیقه ۸۰ از زمین خارج شد و روی نیمکت نشست. لحظات کوتاهی که او روی نیمکت گذراند، به اندازه یک عمر برایش طولانی بود، چرا که ایتالیا بارها دروازه کرواسی را تهدید کرد و مودریچ روی نیمکت فقط استرس می‌کشید! کروات‌ها به خوبی در برابر حملات آتزوری مقاومت کردند اما بازی در دقایق پایانی به اوج هیجان رسید. در وقت‌های اضافه بازی، متئو زاکانی موفق شد با یک ضربه زیبا دروازه کرواسی را باز کند و تیمش را به مرحله بعدی رقابت‌ها برساند. این گل دقیقه آخری برای کرواسی و مودریچ بسیار دردناک بود و باعث حذف آن‌ها از رقابت‌ها شد.

2047457

مودریچ پس از بازی با چشمانی اشک‌آلود به زمین بازی نگاه می‌کرد. او که در طول سال‌ها با تلاش و پشتکار فراوان تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان شده است، به خوبی می‌دانست که احتمالاً این آخرین حضورش در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی و حتی تیم ملی خواهد بود. بازی و این نمایش مودریچ نه تنها برای هواداران کرواسی بلکه برای تمامی علاقه‌مندان به فوتبال به یاد ماندنی خواهد بود. او با عملکرد خیره‌کننده خود بار دیگر نشان داد که چرا یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. این نمایش از چشمان یوفا نیز دور نماند و او در پایان بازی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. ناراحتی او در حالی‌که جایزه‌اش را در دست دارد، منجر به خلق یکی‌ از ماندگارترین عکس‌های ادوار یورو شد.

2047463

به طور کلی، مودریچ با وجود حذف از رقابت‌ها، بار دیگر توانایی‌های خارق‌العاده و کلاس بالای خود را به نمایش گذاشت. او همچنان به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان شناخته می‌شود و نقش او در تیم ملی کرواسی و همچنین در تیم باشگاهی‌اش رئال مادرید همیشه به یاد خواهد ماند. او در فصل ۲۵-۲۰۲۴ هم فرصت دارد که یک دوران به‌یادماندنی دیگر با رئال مادرید خلق کند.

2047461
2047460

او پس از بازی از پاسخ به سوالات درباره احتمالات خداحافظی‌اش خودداری کرد و درباره اتفاقات امشب گفت: «در ثانیه آخر همه چیز را دادیم. برایم سخت است که چیزی بگویم، ناامیدیم. فعلا زمان صحبت درباره خداحافظی نیست. چیزهای زیادی باید بررسی شوند اما الان زمان آن نیست.»

2047458

دیدگاه‌ها