کد خبر : 2050735 | 04 تیر 1403 ساعت 12:35 | 20.7K بازدید | 17 دیدگاه

این همه داور، چرا آرژانتینی؟

خشم در حد انفجار اسکاتلند از داور خارجی یورو

استیو کلارک، سرمربی اسکاتلند، از فاکوندو تِیو آرژانتینی به دلیل عدم اعلام پنالتی برای آنها در دیدار مقابل مجارستان، به شدت انتقاد کرد.

خشم در حد انفجار اسکاتلند از داور خارجی یورو

به گزارش "ورزش سه"، جنجال داوری پس از آن مطرح شد که استیو کلارک درباره فاکوندو تیو، داور آرژانتینی، اظهاراتی تند را مطرح کرد. سرمربی اسکاتلند پس از شکست مقابل مجارستان که آنها را از جام ملت‌های اروپا کنار گذاشت، تصمیم یوفا برای حضور یک داور خارجی در مسابقات قاره‌ای را زیر سوال برد.

2047236

او در پایان بازی گفت: «از نظر من من نقطه عطف بازی همان صحنه مشوک به پنالتی بود. این 100 درصد یک پنالتی است و یک نفر باید به من توضیح دهد که چرا پنالتی اعلام نشد. چون در غیر این صورت فکر می‌کنم مشکلی وجود دارد. من با داوران صحبت کرده‌ام. الان دیگر چه فایده‌ای دارد؟ او یک آرژانتینی است پس چرا در کشورش نیست؟ این همه داور اروپایی داریم. انتخاب او را درک نمی‌کنم.»

کلارک ادامه داد: «من نمی‌فهمم VAR چگونه می‌تواند این را ببیند و بگوید این یک پنالتی نیست. این فقط نظر من است. 100 درصد خطا پنالتی بود. یکی باید به من توضیح دهد که چرا پنالتی اعلام نشد. اگر آن پنالتی را به ما می‌دادند، می‌توانست یک شب کاملا متفاوت باشد. من می‌توانم از کلمات دیگری هم استفاده کنم ولی جلوی خودم را می‌گیرم. در مسابقات اروپایی بهتر بود یک داور اروپایی داشتیم. اما ما کمک داوران ویدیویی اروپایی داشتیم. شاید داور به وضوح مشکل را در زمین ندیده باشد، اما VAR اگر قرار نیست در چنین چیزی مداخله کند چه فایده‌ای دارد؟»

قرارداد تبادل داوری کنمبول و یوفا

19 تیم داوری از ملیت‌های مختلف در یورو 2024 حاضر هستند. انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، اسلواکی، اسلوونیایی، سوئدی، سوئیسی، ترکیه، اسپانیایی و البته آرژانتینی‌ها. 

تبادل داور بین یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از یورو 2020 وجود دارد و این اتفاق تازه‌ای نیست اما از نظر مربی اسکاتلند انتخاب داور آرژانتینی بر این بازی منطقی نبود.

دیدگاه‌ها