کد خبر : 2050710 | 04 تیر 1403 ساعت 10:23 | 9.2K بازدید | 19 دیدگاه

تغییر مهم مانشافت برای بازی حذفی

اشلوتربک جانشین تاه در مرکز خط دفاع آلمان

با دو اخطاره شدن جاناتان تاه او در دیدار مرحله یک هشتم نهایی غایب خواهد بود.

اشلوتربک جانشین تاه در مرکز خط دفاع آلمان

به گزارش "ورزش سه"، جاناتان تاه مدافع میانی تیم ملی آلمان که در فصل اخیر بوندس لیگا با بایرلورکوزن قهرمان بوندس لیگا و دی اف بی پوکال شد در سه بازی نخست  مانشافت در یورو 2024 کنار رودیگر در قلب دفاع بازی کرد و نمایش قابل قبولی هم داشت.

با این وجود تاه در بازی مقابل سوئیس کارت زرد دوم خود در این تورنمنت را از داور ایتالیایی این مسابقه دریافت کرد و دیدار مرحله یک هشتم نهایی تیمش را به دلیل محرومیت از دست داد.

این کارت زرد با اعتراض یولیان ناگلزمن سرمربی آلمان مواجه شد اما به هر حال باعث شد تا میزبان یورو در بازی حساس مرحله حذفی که مقابل تیم دوم گروه B خواهد بود و احتمالا از بین دانمارک یا صربستان انتخاب می‌شود این مدافع بلندقامت و مسلط را در اختیار نداشته باشد.

ناگلزمان با علم به این محرومیت در سی دقیقه پایانی دیدار با سوئیس از نیکو اشلوتربک مدافع بلندقامت و 24 ساله بوروسیادورتموند به جای تاه استفاده کرد تا او در شرایط مسابقه قرار بگیرد. البته اشلوتربک به لحاظ بازیسازی و چابکی شرایط بهتری نسبت به تاه دارد اما از تجربه‌ کمتری نسبت به او برخوردار است.

این دوازدهمین بازی ملی اشلوتربک بود که فصل فوق‌العاده‌ای را با بوروسیادورتموند پشت سر گذاشت و جزء مدافعان برتر بوندس لیگا بود.

اشلوتربک کنار متس هوملز 49 بازی برای تیمش در بوندس لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و دی اف بی پوکال انجام داده و بیش از 4100 دقیقه در فصل اخیر در میدان بوده است.
او علاوه بر قدرت بازیسازی از عقب زمین سرزن قهاری هم هست و باید دید در بازی مرحله حذفی کنار رودیگر چه خواهد کرد.

اشلوتربک در دقایق پایانی بازی با سوئیس خوش شانس بود که در صحنه منجر به گل دوم حریف که توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد آفساید را پر نکرده بود اما با حضور او به وضوح قدرت بازیسازی آلمان از مرکز خط دفاع و سرعت در این خط بالاتر رفت.

تیم ملی آلمان در فهرست بازیکنان خود دو مدافع میانی دیگر به نام‌های والدمار آنتون و رابین کخ که به ترتیب در اشتوتگارت و اینتراخت فرانکفورت بازی می‌کنند را نیز دارد اما تجربه ملی آنها بسیار اندک است و شانسی برای جانشینی تاه ندارند.

دیدگاه‌ها