کد خبر : 2050062 | 01 تیر 1403 ساعت 13:23 | 34.9K بازدید | 15 دیدگاه

تعویض چمن 4 روز قبل از بازی

چمن افتضاح صدای آرژانتینی‌ها را بلند کرد

وضعیت چمن ورزشگاه بنز آتلانتا، میزبان بازی آرژانتین-کانادا (افتتاحیه کوپا آمه‌ریکا)، اصلا شرایط مساعدی نداشت.

چمن افتضاح صدای آرژانتینی‌ها را بلند کرد

به گزارش "ورزش سه"، در پایان بازی لیونل اسکالونی و بازیکنانی چون کریستین کوتی رومرو، خولین آلوارز و املیانو دیبو مارتینز از شرایط زمین ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا انتقاد کردند، جایی که تیم آرژانتین در بازی افتتاحیه کوپا آمه‌ریکا، 2-0 کانادا را برد.

اسکالونی، مربی آرژانتین، گفت: «با تمام احترام، خدا را شکر بردیم، زیرا در غیر این صورت عدم پیروزی به خاطر کیفیت چمن برای همه بهانه به نظر می‌رسید. ما 7 ماه است که می‌دانیم باید اینجا بازی کنیم و آنها دو روز پیش چمن را عوض کردند. ورزشگاه زیبا و تماشایی بود اما چمن برای این بازیکنان مناسب نیست.»

2046058

اسکالونی تاکید کرد که اگرچه از بالا خوب به نظر می‌رسید، اما کند شدن سرعت پاس‌ها چه به دلیل دفاع رقیب و چه به دلیل کیفیت بد چمن زمین بازی، باعث شد او برنامه اولیه را تغییر دهد: «به خاطر شرایط زمین، کار دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم.»

خولین آلوارز که گل اول تیمش را زد نیز نیز از وضعیت بد زمین بازی گلایه کرد و گفت که بازیکنان همه موافق بودند که زمین در بهترین شرایطش نبود.

آرژانتین می‌دانست که چمن طبیعی جایگزین چمن مصنوعی ورزشگاه شده و اندازه آن کمی بلند است اما آن‌ها تنها پنج‌شنبه، ساعاتی قبل از بازی افتتاحیه توانستند برای اولین بار روی آن قدم بگذارند.

2046052

چمن به دلیل قوانین سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (Conmebol) در مورد ماهیت چمن مورد استفاده در مسابقات سازماندهی شده توسط این نهاد که باید طبیعی باشد، 4 روز قبل از بازی تغییر کرد. 

نه NFL (فوتبال آمریکایی) و نه بازی‌های لیگM LS، به چمن طبیعی نیاز ندارند. بنابراین روز شنبه گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که بعد از بازی MLS بین آتلانتا و هیوستون، چمن تعویض خواهد شد.

کریستین رومرو، مدافع تاتنهامی آرژانتین هم گفت: «شروع خوبی در تورنمنت داشتیم اما شرایط امروز زمین بسیار زشت بود.»

دیدگاه‌ها