کد خبر : 2049957 | 31 خرداد 1403 ساعت 22:00 | 5.3K بازدید | 2 دیدگاه

فران تورس:

مراجعه به روانشناس در فوتبال نباید تابو باشد

فران تورس می‌گوید سلامت روان یکی از مهم‌ترین موضوعات برای یک فوتبالیست است.

مراجعه به روانشناس در فوتبال نباید تابو باشد

به گزارش "ورزش سه"، فران تورس، ستاره تیم ملی اسپانیا، اخیراً در مصاحبه‌ای به اهمیت سلامت روان در زندگی افراد و به ویژه ورزشکاران پرداخت. او در اظهارات خود تاکید کرد که سلامت روان از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی هر فردی است و پرداختن به این موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زندگی روزمره و عملکرد ورزشی افراد داشته باشد.

تورس معتقد است که سلامت روان بیش از هر چیز دیگری در زندگی اهمیت دارد. او در این باره گفت: «سلامت روان بیش از هر چیز دیگری در زندگی افراد اهمیت دارد. وقتی ذهن ما در حالت خوبی قرار دارد، همه چیز را واضح‌تر می‌بینیم و بهتر فکر می‌کنیم. در فوتبال، از دوران جوانی تحت فشار زیادی هستیم. با وجود رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات، همواره در معرض توجه رسانه‌ای هستیم. فکر می‌کنم این موضوع به تدریج تابو می‌شود؛ می‌توان به طور عادی درباره آن صحبت کرد و این یک امتیاز بزرگ است.»

او سپس به امکاناتی که در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار دارد نیز اشاره کرد: «خوشبختانه ما یک اتاق بازی داریم که مجهز به بیلیارد، پینگ پونگ، دارت و سایر بازی‌ها است. این امکانات به ما کمک می‌کند تا در اوقات فراغت خود سرگرم شویم و از فشارهای روزمره فاصله بگیریم.»

تورس در آخر در خصوص مدیریت سلامت روان خود اظهار داشت: «من فقط به روانشناس نمی‌روم چون بیماری روانی دارم، بلکه به یک فرد مورد اعتماد مراجعه می‌کنم و درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنم. بسیاری از اوقات باید احساسات خود را بیان کنید؛ این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و از فشارهای روانی رها شوید.»

2045937

دیدگاه‌ها