کد خبر : 2049706 | 30 خرداد 1403 ساعت 22:31 | 8K بازدید | 4 دیدگاه

اسکاتلند ۱-۱ سوئیس: ارتش تارتان امیدوار ماند

تیم‌های ملی اسکاتلند و سوئیس در اولین روز هفته دوم دور گروهی یورو ۲۰۲۴، به تساوی ۱-۱ رسیدند.

اسکاتلند ۱-۱ سوئیس: ارتش تارتان امیدوار ماند

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی آلمان مقابل مجارستان در گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، اسکاتلند و سوئیس به مصاف همدیگر رفتند. این بازی که هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند، در نهایت با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید.

ویدئو: 345884

بازی را اسکاتلند بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا مالک توپ و میدان بود. پس از دقایقی بالاخره اولین موقعیت جدی بازی به دست آمد. در دقیقه ۱۳ پاس کات‌بک مک‌گرگور در سمت چپ، به مک‌تامینی رسید و ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد.

2045594

در ادامه سوئیس برای زدن گل تلاش کرد و در دقیقه ۲۶ پس از اشتباه بازیکنان اسکاتلند به گل دست یافت. در حالی‌که توپ در اختیار اسکاتلند بود و مدافعان این تیم در حال پاس‌کاری در دفاع بودند، ناگهان یک پاس به عقب اشتباه به شقیری رسید و او با ضربه‌ای فوق‌العاده از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

2045596

دقایقی بعد سوئیس می‌توانست گل بعدی را هم بزند اما ضربه اندویه را دروازه‌بان دفع کرد.

در ادامه نیمه اول بازی پایاپای و در میانه میدان دنبال شد تا تهدیدی روی دروازه‌ها شکل نگیرد.

نیمه دوم هم بدون موقعیت و هیجان خاصی آغاز شد تا اینکه در دقیقه ۵۹ اندویه با گان، دروازه‌بان اسکاتلند، در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه‌اش را این سنگربان به خوبی دفع کرد.

دو دقیقه بعد تیرنی روی برخورد با اندویه دچار مصدومیت و از بازی خارج شد.

2045597

لحظاتی بعد ضربه سر هانلی از بالای دروازه سوئیس به بیرون رفت.

در ادامه دو تیم موقعیت‌های ناقصی خلق کردند اما تهدید جدی‌ای روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در دقیقه ۸۳ اموبولو توانست گل دوم سوئیس را به ثمر برساند اما داور آن را به دلیل آفساید رد کرد.

در دقیقه ۸۸ روی شلوغی محوطه جریمه اسکاتلند، آمدونی قصد داشت با یک ضربه سر بازی را ۲-۱ کند اما بدشانس بود و توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نهایت تلاش‌های دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت و سوت پایان بازی به صدا درآمد. با این نتیجه سوئیس با ۴ امتیاز پشت سر آلمان در رده دوم قرار گرفت و اسکاتلند اولین امتیازش را به‌دست آورد تا همچنان با پیروزی در دیدار آخر شانس صعود به دور بعد را داشته باشد.

🔴 ترکیب سوییس:
یان زومر، مانوئل آکانجی، فابین شار، ریکاردو رودریگز، میشل آبیشر، گرانیت ژاکا، رمو فرولر، سیلوان ویدمر، ژردان شقیری، دان اندویه و روبن وارگاس
سرمربی: مورات یاکین
🔵 ترکیب اسکاتلند:
آنگس گان، گرانت هانلی، جک هندری، کیران تیرنی، اندرو رابرتسون، بیلی گیلمور، کالوم مک کرگر، آنتونی رالستون، اسکات مک تومینای، جان مک گین و چه آدامز
سرمربی: استیو کلارک

31 خرداد 1403 ساعت 00:22

پاس مک‌گرگور به رابرتسون رسید و مدافع پیش‌تاخته اسکاتلندی‌ها، توپ را به دهانه دروازه رساند اما اکانجی در لحظه این توپ را دور کرد.

31 خرداد 1403 ساعت 00:19

ارسال سیرو به سمت دروازه اسکاتلند با ضربه سر امدونی همراه شد که این ضربه با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

31 خرداد 1403 ساعت 00:12

در شرایطی که اسکاتلند به دروازه سوئیس فشار می‌آورد، بازیکنان این تیم از فرصت استفاده کردند و امبولو را در موقعیت ضد حمله قرار دادند. این بازیکن در شرایطی که تنها گان را در مقابل خودش می‌دید توپ را وارد دروازه اسکاتلند کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

31 خرداد 1403 ساعت 00:11

ضربه آکروباتیک مک‌تامینی پس از برخورد مدافعان سوئیس از محوطه جریمه دور شد تا یک موقعیت خطرناک برای اسکاتلند از دست برود.

30 خرداد 1403 ساعت 23:52

در دقیقه ۵۸ بازی اندویه این شانس را داشت تا در موقعیت تک به تک با گان، دروازه را باز کند اما به سادگی این موقعیت را از دست داد.

در جریان این صحنه کی‌ران تیرنی مدافع اسکاتلند سعی داشت تعادل اندوی را بر هم بزند اما در صحنه آخر خودش روی زمین افتاد که پس از آن مشخص شد دچار پارگی رباط صلیبی شده است.

30 خرداد 1403 ساعت 23:17

بازی کماکان با نتیجه ۱-۱ در جریان است و بازیکنان دو تیم در خلق موقعیت تا حدودی ناکام بودند.

30 خرداد 1403 ساعت 23:06

در دقیقه ۳۲، اندوی بازیکن جوان تیم سوییس با توپ ربایی به موقع از مدافعان اسکاتلند در موقعیت‌ گلزنی قرار گرفت و حتی دروازه گان را باز کرد اما پس از بازبینی مشخص شد این گل آفساید است و گل مردود شد.

30 خرداد 1403 ساعت 22:57

اسکاتلند ۱-۱ سوییس (ژردان شقیری دقیقه ۲۵):

ضربه پای چپ فوق‌العاده ژردان شقیری از پشت محوطه جریمه طاق دروازه اسکاتلند را در نوردید.

ویدئو: 345878
30 خرداد 1403 ساعت 22:47

⚽️ اسکاتلند ۱-۰ سوییس (فابین شار دقیقه ۱۳):

در شرایطی که تیم ملی سوییس حملات بیشتری را به سمت دروازه اسکاتلند پایه‌ریزی می‌کرد، اسکاتلند روی یک ضد حمله موفق شد بازیکنان تیم ملی سوییس را غافلگیر کند و در نهایت ضربه اسکات مک تامینی پس از برخورد به پای فابیان شار تغییر جهت داد تا شاهد گل نخست بازی باشیم.

ویدئو: 345877
30 خرداد 1403 ساعت 22:40

بازی روندی پایاپای دارد و البته تیم سوییس جلوتر آمده تا بتواند روی دروازه اسکاتلند خطرساز شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها