کد خبر : 2049679 | 31 خرداد 1403 ساعت 08:56 | 370.9K بازدید | 587 دیدگاه

رو کم کنی زیر تور به سود ما

ایران ۳-۲ هلند: خفن‌های ایران علیه بهترین بازیکن جهان!

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در یک جدال جذاب دومین پیروزی خود را در لیگ ملت‌ها کسب کند.

ایران ۳-۲ هلند: خفن‌های ایران علیه بهترین بازیکن جهان!

به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از روز سه‌شنبه 29 خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز ‌شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت 10:30 دقیقه روز پنج‌شنبه 31 خرداد و در دومین دیدار خود در این هفته به مصاف هلند می‌رود، تیمی که قهرمان المپیک 1996 بود و برای مدتی از سطح اول والیبال دنیا دور شد و حالا در تلاش برای بازگشت به روزهای خوش کسب مدال طلای المپیک است.

هلندی‌ها که سابقه شش بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارند، پیش از طلای المپیک 1996، در المپیک 1992 بارسلون، مدال نقره المپیک را نیز به دست آورده بودند و اکنون با سه برد و 9 امتیاز در هفته سوم لیگ ملت‌ها از آخرین فرصت‌هایشان برای کسب سهمیه المپیک پاریس استفاده می‌کنند.

پیاتزا سرمربی این تیم، بازیکنانی چون وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، مارتین ون گاردرن، گیس جورنا، میخال پارکینسون و فابیان پلاک را در ترکیب خود قرار داده تا تیمی باتجربه را راهی میدان کند. یکی از شناخته شده‌ترین بازیکنان و ستاره این تیم نیمیر عبدالعزیز است که جزء امتیازآورترین بازیکنان لیگ ملت‌ها محسوب می‌شود و روز گذشته در بازی با برزیل عملکردی درخشان داشت و هر چند تیمش سه بر یک نتیجه را واگذار کرد، اما ۳۸ امتیاز برای هلند کسب کرد. نیمیر  با 32 سال سن و کوله‌باری از تجربه از آخرین شانس‌هایش استفاده می‌کند تا برای تیمش کسب سهمیه کند چرا که مشخص نیست در المپیک لس آنجلس بتواند حضور داشته باشد یا خیر؟

2025557

پیاتزا مربی ایتالیایی هلند چند سالی است هدایت این تیم را برعهده گرفته و روی تیم و بازیکنان خود شناخت کافی را دارد. بنابراین می‌داند از هر بازیکن در چه زمانی باید استفاده کند.

هلند که با سه برد در رتبه سیزدهم این رقابت‌ها قرار گرفته است، در هفته سوم لیگ ملت‌ها به سه برد نیاز دارد تا در کورس کسب سهمیه المپیک باقی بماند اما چشم به لغزش کوبا و صربستان هم دارد تا سهمیه را به دست بیاورد.

تیم ملی والیبال هلند سیزده بار در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان حضور یافته است که بهترین عنوان آن‌ها به کسب نایب قهرمانی این رقابت‌ها در سال 1994 باز می‌گردد.

هلندی‌ها از سال 2021 و در سه دوره متوالی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال حضور یافتند که بهترین عملکرد آن‌‌ها به کسب مقام هشتمی در سال 2022 باز می‌گردد.

تیم ملی والیبال هلند در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2024 با سرمربیگری، روبرتو پیاتزا حضور دارد و لیست بازیکنان دعوت شده این تیم برای شرکت در هفته سوم لیگ ملت‌ها عبارتند از:

پاسورها: وسل کمینک، سیل مِیس

مدافعان میانی: توان ویلتنبورگ، فابیان پلاک، لوک ون‌دراِنت، میخال پارکینسون

قطرپاسورها: نیمیر عبدالعزیز، ووتر ترمات، میکیل آهیی

دریافت کنندگان قدرتی: مارتین ون‌گاردرن، تام کوپس، گیس جورنا

لیبروها: روبرت آندرینگا، جفری کلوک

2045409

تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ چهار بار در رقابت‌های بین‌المللی به مصاف هم رفتند که سه بار هلندی‌ها و یک بار ملی‌پوشان کشورمان پیروز میدان بودند و حال باید دید در پنجمین مسابقه کدام تیم به برتری خواهد رسید؟

از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران با شکست آمریکا در نخستین دیدار هفته سوم، انگیزه زیادی برای برد مقابل هلند دارد به ویژه که در سه مسابقه قبلی برابر هلند نتیجه را واگذار کرده است و به دنبال جبران این نتایج است.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ به قرار زیر است:

2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – هلند (صفر)
2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – هلند (3)
2022 (قهرمانی جهان): ایران (یک) – هلند (3)
2023 (لیگ ملت‌ها): ایران (2) – هلند (3)

31 خرداد 1403 ساعت 12:50

ست پنجم: ایران ۱۵ -  هلند ۱۰
در همین ابتدای بازی ایران دو بر صفر پیش افتاد تا روبرتو پیاتزا سرمربی هلند وقت استراحت بگیرد. در ادامه سرویس خوب ولی‌زاده ایران را سه بر صفر پیش انداخت. اما هلندی‌ها خیلی سریع اختلاف را کم و نتیجه را چهار بر چهار مساوی کردند. چند اشتباه از پاسور جوان هلند باعث شد تا ایران هشت بر چهار پیش بیفتد و زمین‌ها بین دو تیم عوض شود. در ادامه نیمیر توسط پوریا حسین خانزاده دفاع شد تا بازی ده بر پنج به سود ایران شود. در آخر بازی نیمیر عبدالعزیز سعی کرد تا با سرویس اختلاف را کم کند اما بازیکنان ایران این بار این اجازه را به او ندادند و با یک بازی حساب شده پیروز میدان شدند.

31 خرداد 1403 ساعت 12:28

ست چهارم: ایران ۲۰ - هلند ۲۵

هلندی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، ست چهارم را بهتر آغاز کردند و هشت بر شش پیش افتادند. در حالی ملی پوشان باز هم با درخشش امین اسماعیل‌نژاد در سرویس و پوریا حسین خانزاده در حمله یک بار در امتیاز نه و یک بار در امتیاز سیزده همه چیز را مساوی کرد، اما این هلندی بودند که باز هم در امتیاز شانزده دو امتیاز پیش افتادند تا پیمان اکبری وقت استراحت درخواست کند. پس از این وقت استراحت، هلند اختلاف را به چهار و نتیجه را هجده بر چهارده کرد. پیمان اکبری با چند تعویض قصد داشت ورق را برگرداند اما این نیمیر و یاران به تیم ایران این اجازه را ندادند و هلند پیروز ست چهارم شد تا همچون بازی ایران با آمریکا کار به ست پنجم کشیده شود.

31 خرداد 1403 ساعت 11:55

ست سوم: ایران ۲۵ - هلند ۲۱
همچون ست اول، ایران شروع خوبی در ست سوم داشت و سه امتیاز از هلند پیش افتاد تا روبرتو پیاتزا خیلی سریع وقت استراحت بگیرد. درخشش امین اسماعیل‌نژاد و پوریا حسین خانزاده در حمله و آرمان صالحی در دریافت بازی را ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران کرد. رفته رفته هلندی می‌رفتند فاصله را کم کنند، اما ملی پوشان والیبال ایران با درخشش امین اسماعیل‌نژاد این اجازه را به این تیم ندادند و نیمیر عبدالعزیز هم نتوانست به داد هلندی‌ها برسد و ایران برنده ست چهارم شد. البته از نقش آرمان صالحی لیبروی تیم هم نباید گذشت، او در این ست فوق العاده کار کرد و تمامی توپ‌ها را دقیقا به بالای سر پاسور رساند.

31 خرداد 1403 ساعت 11:33

ست دوم: ایران ۲۲ - هلند ۲۵
در ست دوم تا امتیاز هشت بازی نزدیک پیش می‌رفت تا اینکه هلندی از اشتباهات ایران استفاده کردند و نتیجه را سیزده بر ده به سود خود کردند تا پیمان اکبری اولین وقت استراحت خود را درخواست کند. این وقت استراحت جواب داد و سه امتیاز اختلاف جبران شد و نتیجه مساوی و ایران با آبشار دیدنی حسین خانزاده یک امتیاز نیز پیش افتاد تا روبرتو پیاتزا برای هلند وقت استراحت بگیرد. در ادامه بازیکنان ایران در حالی که تا امتیاز بیست عالی بازی می‌کردند با سرویس‌های خوب هلندی‌ها مواجه شدند و نتیجه بیست و دو بر بیست به سود هلند شد. گر چه ایران باز هم به امتیاز هلند رسید، ولی در بدترین موقع نیمیر عبدالعزیز به پشت خط سرویس رفت و عامل پیروزی تیمش در این ست شد.

31 خرداد 1403 ساعت 11:03

ست اول: ایران ۲۵- هلند ۲۲
بازی با سه سرویس خوب وادی برای ایران آغاز و باعث شد ایران سه بر صفر پیش بیفتد تا روبرو پیاتزا سرمربی هلند وقت استراحت بگیرد. پس از این وقت استراحت در حالی که بازی پنج بر یک به سود ایران بود نیمیر عبدالعزیز به پشت خط سرویس رفت و با سرویس‌های وحشتناک خود نتیجه را شش بر پنج به سود هلندی‌ها کرد تا این بار پیمان اکبری وقت استراحت بگیرد. پس از این تایم، دو تیم تا امتیاز شانزده هر بار پیش می‌افتادند ولی خیلی سریع برتری خود را از دست می‌دادند. تا اینکه امین به پشت خط سرویس رفت. با سرویس‌های خوب و اشتباهات هلندی‌ها ایرانی‌ها پیش افتادند و نتیجه ۲۱ بر ۱۸ شد. با دو اشتباه پی در پی از میلاد عبادی‌پور نتیجه در عدد ۲۱ مساوی شد تا ایران دومین وقت استراحت خود را بگیرد. وقت استراحت جواب داد و امین اسماعیل‌نژاد و میلاد عبادی‌پور ایران را دو امتیاز پیش انداختند. در آخر با دفاع دیدنی بازیکن ایران از نیمیر عبدالعزیز، تیم ملی برنده ست اول شد.

31 خرداد 1403 ساعت 10:03

ترکیب تیم ملی ایران مقابل هلند؛ بدون تغییر نسبت به بازی با آمریکا

2045645
31 خرداد 1403 ساعت 09:35

آمار امتیازآورترین بازیکنان هلند برابر برزیل؛  نیمیر عبدالعزیز ۳۸ امتیاز!

2045641
31 خرداد 1403 ساعت 09:32

در صورت پیروزی برابر هلند، ایران می‌تواند خود را از قعر جدول جدا کند و جای ترکیه را در جدول رده بندی بگیرد و به رتبه پانزدهم صعود برود.

31 خرداد 1403 ساعت 09:32

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها سفیدپوش در میدان حاضر می‌شوند و لیبروهای تیم هم لباس سرمه‌ای بر تن می‌کنند. تیم هلند هم با لباس آبی برابر ایران قرار می‌گیرد.

31 خرداد 1403 ساعت 09:32

خستگی بزرگترین رقیب ایران در بازی با هلند است. باید دید پیمان اکبری این چالش را چگونه مدیریت خواهد کرد. هنوز بیست ساعت از بازی سنگین ایران و آمریکا نگذشته است.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها